we hebben wat gemist

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
guus
Posts: 286
Joined: 01 Apr 2009, 08:42

we hebben wat gemist

Post by guus »

Maar hadden we het kunnen voorkomen.....
(noot: precieze hand weet ik niet meer, want ik heb de spelverdelingen niet meegenomen)

Viertallen: NZ/W

pas - pas - 1 (di) - DBL
2 (di) * - pas - pas - ?
* inverted minor

(sp) AVxx
(ha) KBTx
(di) Vx
(cl) ABx

Doe je nog wat?
User avatar
frank
Posts: 267
Joined: 19 May 2009, 16:12

Re: we hebben wat gemist

Post by frank »

Ja natuurlijk dubbel ik nog een keer, Oost heeft duidelijk een 3dehandsje. Ik neem aan dat er zo nog een vraag komt.
User avatar
Gary McAlley
Posts: 846
Joined: 09 Apr 2009, 18:39

Re: we hebben wat gemist

Post by Gary McAlley »

@Frank: dat hoeft niet toch? Hij kan een minimale opening hebben en west een maximale voorpas. Aan tafel zou ik denken dat dat het geval was, al zou ik west nog wel even vragen wat oost's geschiedenis is mbt derdehandsjes. Daarnaast moet je je ook maar afvragen hoe goed de afspraken zijn over inverted minors na een doublet. Kortom ik zou een vragenuurtje houden en afhankelijk daarvan al dan niet nog een keer doubleren.
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: we hebben wat gemist

Post by Erik »

dbl. 2 (di) laten spelen gaat nooit winnend zijn. Wie wat heeft boeit niet zo. Ik heb een goede hand en de hoge kleuren. We gaan ze minstens 1 liften.
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
User avatar
frank
Posts: 267
Joined: 19 May 2009, 16:12

Re: we hebben wat gemist

Post by frank »

Gary McAlley wrote: 23 Mar 2019, 08:55 @Frank: dat hoeft niet toch? Hij kan een minimale opening hebben en west een maximale voorpas. Aan tafel zou ik denken dat dat het geval was, al zou ik west nog wel even vragen wat oost's geschiedenis is mbt derdehandsjes. Daarnaast moet je je ook maar afvragen hoe goed de afspraken zijn over inverted minors na een doublet. Kortom ik zou een vragenuurtje houden en afhankelijk daarvan al dan niet nog een keer doubleren.
Ja, met 3handsje bedoel ik niet per se een psyche, kan ook gewoon een wat lichtere opening zijn. Maar zoals Erik al zei, dat boeit allemaal niet want ik zou altijd nog een keer dubbelen met deze hand. Een dubbele deelscore swing is net zo duur als een niet kwetsbare manche dus je moet ze niet te goedkoop laten spelen.
User avatar
K-J
Posts: 1438
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: we hebben wat gemist

Post by K-J »

Met deze hand maakt het inderdaad niet uit wie wat heeft bij de tegenpartij. Ook al spelen ze gedegen openingen in de 3e hand dan nog laat ik ze 2 (di) niet spelen. De kans dat wij 2 hoog kunnen maken is gewoon te groot.
guus
Posts: 286
Joined: 01 Apr 2009, 08:42

Re: we hebben wat gemist

Post by guus »

vanwege de kwetsbaarheid besloot ik dat niet te doen. Even tellend en rekeninghoudend met een derde handje heeft mijn maat tussen de 0 en 3 punten. Ik vond de kans dat we kwetsbaar (te veel) down gingen tegenover een deelscore te groot.

Overigens had meneer west de volgende hand
(sp) JTxxx
(ha) xx
(di) xxxx
(cl) xx
Post Reply