Quick Tricks disaster

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
Jannes

Quick Tricks disaster

Post by Jannes »

Ik liep ook nog tegen een probleempje aan bij Quick Tricks in San Francisco, vorige week maandag. Ik speelde overigens met Rene (die al een hele tijd niet bij Dombo is geweest).

(sp) A84
(ha) A984
(di) KT964
(cl) 7

Je besluit bij allen kwets toch maar tot 1 (di), rechts (*edit: links) 2 (ha) en maat dubbelt. Jij?
User avatar
Martin
Posts: 571
Joined: 02 Apr 2009, 17:44

Re: Quick Tricks disaster

Post by Martin »

Ik neem aan dat links van je 2Ha kwam, anders is het een raar verhaal. Wat voor systeem speel je? Zou 2Sch bij maar 8-11 zijn geweest of 10+? In het eerste geval zou je 2Sch kunnen bieden, ook als maat er maar 4 heeft zal een schoppencontract wel spel hebben, maar ik vind 3 ruiten ook niet zo gek. Als 2Sch al 10+ was, heeft maat vrijwel zeker geen 5 schoppens (en anders horen we dat later nog wel), en voel ik denk ik het meest voor 3Ru, straks gaat maat nog 4Sch bieden met een 3-kaart omdat hij de hartens in de korte hand kan aftroeven :-). Maar het is wel een lastig probleem, ik ben in ieder geval niet blij met het biedverloop. (Ten overvloede, ik had deze hand uiteraard ook geopend.)
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
User avatar
een domme aap
Posts: 437
Joined: 02 Apr 2009, 11:50
Location: Utrecht

Re: Quick Tricks disaster

Post by een domme aap »

Ik neem aan dat links van je 2 (ha) kwam, anders is het een raar verhaal. Wat voor systeem speel je? Zou 2 (sp) bij maat 8-11 zijn geweest of 10+? In het eerste geval zou je 2 (sp) kunnen bieden, ook als maat er maar 4 heeft zal een schoppencontract wel spel hebben, maar ik vind 3 (di) ook niet zo gek. Als 2 (sp) al 10+ was, heeft maat vrijwel zeker geen 5 schoppens (en anders horen we dat later nog wel), en voel ik denk ik het meest voor 3 (di) , straks gaat maat nog 4 (sp) bieden met een 3-kaart omdat hij de hartens in de korte hand kan aftroeven :-). Maar het is wel een lastig probleem, ik ben in ieder geval niet blij met het biedverloop. (Ten overvloede, ik had deze hand uiteraard ook geopend.)

Lijkt erg op het antwoord van Martin zie ik nu. Tja, dan moet ie maar niet het gras voor ieders voeten wegmaaien... :roll:
Liever een domme aap in de boom, dan tegenover je aan tafel.
Kees

Re: Quick Tricks disaster

Post by Kees »

Ik zie overigens niet in wat voor problemen je hebt in "snelle slagen" :lol:
User avatar
een domme aap
Posts: 437
Joined: 02 Apr 2009, 11:50
Location: Utrecht

Re: Quick Tricks disaster

Post by een domme aap »

jack of hearts wrote:Om niet door de mand te vallen, moet je het antwoord natuurlijk niet letterlijk kopiëren.
Ik heb dan ook de spelfouten eruit gehaald, en kaartsymbooltjes toegevoegd ;)
Liever een domme aap in de boom, dan tegenover je aan tafel.
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: Quick Tricks disaster

Post by nijn11 »

jack of hearts wrote:Wat is een goede truc voor het beantwoorden van biedproblemen? Je wacht eerst tot er een paar antwoorden zijn en dan geef je hetzelfde antwoord als de speler die algemeen aanvaard wordt als "crack" . Zo lijk je zelf ook een heel klein beetje een "crack".

Om niet door de mand te vallen, moet je het antwoord natuurlijk niet letterlijk kopiëren.
Een andere goede truc is om altijd wat anders te doen. Dan weet niemand of je het nou echt zo meent of dat je het doet om gewoon iets anders dan anders te doen. En soms heb je dan per ongeluk gelijk.

Ik PAS
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
Jannes

Re: Quick Tricks disaster

Post by Jannes »

Eerst wil ik Martin bedanken voor zijn uitgebreide analyse. Met het matige bridge hier in California zijn dat soort analyses verhelderend en verfrissend.

Tja, het konijn had de winnende beslissing hier. Rene legde iets neer als:

(sp) Hxxx
(ha) Bxx
(di) x
(cl) AHVxx

Alles zit rottig (cl) 1-6, troeven niet rond etc. En 2 (ha) gaat makkelijk 2 a 3 down. En misschien is passen toch ook niet zo gek. Je hebt snelle slagen, en wellicht 1 a 2 introevers in de verdediging. Maat moet wel een heel beroerd negatief dubbel hebben wil 2 (ha) maken.
User avatar
Remco
Posts: 432
Joined: 02 Apr 2009, 08:44

Re: Quick Tricks disaster

Post by Remco »

Passen met zo'n kaart lijkt me op den duur toch niet winnend. Vaker heeft partner de korte hartens dan rechts. 2 (ha) zal misschien nog steeds wel down gaan maar of het het optimale resultaat is valt zeker te bezien.

Ik heb eens een volgbod op 2 niveau tegen gehad op een 8 kaart en ondanks dat ik AHxx tegen had en een slordige 17 punten moest ik op een gegeven moment onder een aas vandaan komen om het contract niet over tafel te laten vliegen. Zij waren kwest en wij niet dus was de volgbieder wat voorzichtig. Dit zal ook niet zo vaak voorkomen maar passen gaat me te ver.

Verder zie ik geen gras meer overeind dus zeg ik maar niks meer. :|
Post Reply