Beleefdheidssteuntje?

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
User avatar
K-J
Posts: 1439
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Beleefdheidssteuntje?

Post by K-J »

tweede divisie viertallen
allen kwetsbaar

(sp) A
(ha) H109865
(di) 104
(cl) AV102

Je zit in de 4e hand en na 1 (sp) - pas - 1SA volg je 2 (ha) (lijkt me normaal).
De openaar biedt 3 (di) en partner steunt met 3 (ha). Heb je voldoende voor 4 (ha) of heb je deze hand al verteld met 2 (ha) ?
Verander je nog van mening als rechts 4 (di) biedt?
User avatar
Gary McAlley
Posts: 846
Joined: 09 Apr 2009, 18:39

Re: Beleefdheidssteuntje?

Post by Gary McAlley »

ik denk dat het vrij snel 4 kan zijn als partner alleen al (ha) Axx heeft. Zou niet durven passen onder 4 (ha) .
User avatar
Arnaud
Posts: 210
Joined: 19 Jun 2009, 12:18

Re: Beleefdheidssteuntje?

Post by Arnaud »

Tsja know your parter..

Maar met een 3433 met aas in harten of heer in klaveren en dan is het al vlot 4 (ha) . Zoniet dan is het wel 3 of 4 (di) voor ze. Dus ik bied ook 4 (ha).

Maat zal wel een vierkaart (sp) hebben, maar dat maakt 4 (ha) niet slechter.
Raoul
Posts: 373
Joined: 14 Jul 2014, 09:30

Re: Beleefdheidssteuntje?

Post by Raoul »

Maat heeft inderdaad niet veel nodig voor 4 (ha) . Punten in (ha) en (cl) zijn ideaal natuurlijk. Maat heeft zeker een 4kaart in (sp) en mogelijk een 5kaart. Een fit in (di) maakt de manche voor jullie nog waarschijnlijker
Jan
Posts: 68
Joined: 15 Oct 2019, 20:05

Re: Beleefdheidssteuntje?

Post by Jan »

Ik pas. Ik heb nauwelijks over voor een 2 (ha) in de sandwich en partner geeft alleen maar een steuntje in competitie. 4 (di) gaat daar ook niet iets aan veranderen. (En ik knoop het ook niet op.)
User avatar
K-J
Posts: 1439
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Beleefdheidssteuntje?

Post by K-J »

Bij iedereen heerst er toch twijfel. Voor sommigen is twijfel genoeg om de manche te bieden, maar anderen passen. Patrick had deze hand en paste. Helaas was het een ijskoude manche voor ons.
Een gevalletje pech of had ik misschien meer moeten doen met:

(sp) V9852
(ha) V32
(di) H6
(cl) B76

Het is geen 100% 4 (ha), maar je wil er wel inzitten. (di) A zat, zoals te verwachten valt, goed. (cl) H zit weliswaar fout, maar (ha) B komt sec naar beneden en je hebt altijd 10 slagen.

4 (ha) was overigens maar 3x geboden in onze 2e divisie poule (van de 14 keer dat het spel gespeeld werd).
Post Reply