Is dit een preëmpt?

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
User avatar
K-J
Posts: 1439
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Is dit een preëmpt?

Post by K-J »

tweede divisie viertallen
N/niemand

(sp) 9
(ha) 96
(di) V1073
(cl) HB9854

Je zit in de tweede hand en je rechtertegenstander past. Is dit een 3 (cl) opening?
Raoul
Posts: 373
Joined: 14 Jul 2014, 09:30

Re: Is dit een preëmpt?

Post by Raoul »

IN de 2e hand heb ik liever een meer solide preëmpt omdat je vaak ook je maat er uit biedt. Anderzijds, een manche lijkt ver weg, zeer in de majors en maakt een 3 (cl) bod het wel lastig voor je tegenstanders. De 6-4 is aardige en ook de ondersteunende kaarten zijn aanwezig. Ik heb begrip voor een 3 (cl) -opening
User avatar
Martin
Posts: 570
Joined: 02 Apr 2009, 17:44

Re: Is dit een preëmpt?

Post by Martin »

Ja, kwetsbaar zou ik het niet doen, maar ik denk dat het bieden van de juiste manche voor ons niet veel lastiger wordt en mogelijk gaan de tegenstanders voor een vermogen als links een bod doet en maat kan dubbelen.
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
User avatar
Gary McAlley
Posts: 846
Joined: 09 Apr 2009, 18:39

Re: Is dit een preëmpt?

Post by Gary McAlley »

3e hands zou ik zeker 3 (cl) bieden. Tweedehands bij viertallen niet. Tweedehands op de clubavond afhankelijk van allerlei factoren, maar meestal wel 3 (cl) denk ik.
User avatar
K-J
Posts: 1439
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Is dit een preëmpt?

Post by K-J »

Niet kwetsbaar, 6-4 verdeling met plaatjes in de lange kleuren en niets in de majors. Ik denk dat ik ook naar de 3 (cl) opening neig, al is 'ie wel erg zwak. In dit geval was het midden in de roos, want partner heeft:

(sp) B4
(ha) AH8542
(di) 8
(cl) AV106

5 (cl) is koud, 4 (ha) zit op de hartens rond. Open je geen 3 (cl) dan wordt er achter je 1 (sp) geopend en na het 2 (ha) volgbod van je partner is de klaverkleur uit beeld. De tegenpartij vindt de schoppenfit en bereikt 4 (sp) wat één down gaat.
Patrick paste met de oosthand, tegen Erik en Hans opende de tegenpartij wel 3 (cl) en deden Erik en Hans het nog goed door 5 (cl) uit te nemen met 5 (sp) . Gedoubleerd twee down, tegenover 4 (sp) ongedubbeld 1 down betekende een verlies voor ons van 6 impen.
Post Reply