Modern bieden?

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
User avatar
K-J
Posts: 1439
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Modern bieden?

Post by K-J »

tweede divisie viertallen
N/niemand

Als zuid heb je:
(sp) -
(ha) A109653
(di) VB107
(cl) A74

Partner past en rechts opent 1 (di). Wat bied je?
Raoul
Posts: 373
Joined: 14 Jul 2014, 09:30

Re: Modern bieden?

Post by Raoul »

Een manche lijkt me ver weg en waar zijn de (sp) ?? Ik zou zo hoog bieden als je durft en ik vermoed dat 3 (ha) minder snel gedubbeld wordt dan 4 (ha) . 2 (ha) zou ook nog kunnen maar legt minder druk op de regenstanders. Ik zou 3 (ha) bieden
User avatar
Martin
Posts: 570
Joined: 02 Apr 2009, 17:44

Re: Modern bieden?

Post by Martin »

Ik bied rustig 1 (ha) . Ik zie nog genoeg potentieel voor de manche en met 3 eerste controles lijkt me een preempt een verkeerde beschrijving. Ik geloof niet dat ik de tegenstanders uit 4 (sp) kan houden als ze daar in horen te zitten, dus wil ik graag maat's mening over dit spel horen.
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
User avatar
Gary McAlley
Posts: 846
Joined: 09 Apr 2009, 18:39

Re: Modern bieden?

Post by Gary McAlley »

ook 1 (ha) , eens met bovenstaande.
User avatar
K-J
Posts: 1439
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Modern bieden?

Post by K-J »

Ik volgde de lijn van Gert-Jan en Martin en volgde 1 (ha) .
Na 1 (sp) pas 1SA deed ik nog een keertje 2 (ha) , maar na 2 (sp) pas pas was ik er wel klaar mee. Op zich terecht want veel meer in harten is er niet te halen, maar was je meteen hoog in de boom geklommen, dan waren OW in een veel hoger schoppencontract terecht gekomen en daar had partner dan wel een boodschap voor gehad:

.............. (sp) HB872
.............. (ha) V4
.............. (di) 862
.............. (cl) V32
(sp) AV10543................ (sp) 96
(ha) 82....................... (ha) HB7
(di) H........................ (di) A9543
(cl) B965.................... (cl) H108
.............. (sp) -
.............. (ha) A109653
.............. (di) VB107
.............. (cl) A74

Bij ons aan tafel ging 2 (sp) contract. Aan de andere tafel werden Hans en Erik gedubbeld in 3 (sp) en gingen eentje down voor een verlies van 5 impen.
Emily
Posts: 187
Joined: 16 Oct 2019, 19:05

Re: Modern bieden?

Post by Emily »

Wellicht wat laat, maar ik kan Raoul natuurlijk niet in zijn 1tje laten :).

in 90% van de keren heeft links de lengte schoppen en wordt het eindcontract 2/3/4 (sp). Wanneer je met deze hand 1/2 (ha) volgt geef je de kans aan de opps om uit te zoeken welke dat moet zijn, terwijl als je direct hoog biedt de tegenstanders 3/4 (sp) zullen gokken. Ook met iets als 8-11 en 5 goede schoppens zal links snel schoppen bieden.

Ik zou dus minstens 3 (ha) volgen en waarschijnlijk zelfs 4 (ha). Het kan wel eens kosten (vooral als de schoppens 4-5-4 zitten met 5 bij maat), maar gezien ik die frequentie klein acht, zal het gemiddeld meer winnen.
Raoul
Posts: 373
Joined: 14 Jul 2014, 09:30

Re: Modern bieden?

Post by Raoul »

Dank je Ricardo :D
Post Reply