Verdeelde meningen

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
User avatar
wim
Posts: 264
Joined: 09 Dec 2010, 23:08

Verdeelde meningen

Post by wim »

Kw tegen kw paren. Link 1 (di) maat dblt rechts 1 (ha) je hebt
(sp) 1074
(ha) 109xx
(di) B9x
(cl) Hxx
Je past. Links 2 (di) maat dblt weer rechts past. Wat doe je? Meningen op de clubavond waren verdeeld
User avatar
Martin
Posts: 570
Joined: 02 Apr 2009, 17:44

Re: Verdeelde meningen

Post by Martin »

Maat vraagt me mijn langste kleur buiten de ruitens te bieden. Ik ben een brave jongen, dus ik gehoorzaam, en bied 2 (ha).
Dat kan niet een sterke hand zijn, want met (ha) 's tegen had je gelijk gedubbeld en met een andere fatsoenlijke kaart had je over 1 (ha) wel iets geboden.
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
User avatar
wim
Posts: 264
Joined: 09 Dec 2010, 23:08

Re: Verdeelde meningen

Post by wim »

Weinig reacties terwijl het juist zo’n mooi simpel alledaags spelletje is (niet bv een torenhoog competitief biedverloop waarin je toch niet kunt zien wat goed is). Waarop ook goede spelers verschillende antwoorden gaven.
Ik weet niet of het mag volgens de privacywetgeving maar:
2ha (gewoon langste kleur): Martin, patrick, huub
2sch (take out voor overige kleuren, waarschijnlijk 4sch en 5kl): Ricardo, Kj, petra, wim
Pas: martijn termaat
Hier de doublet hand
Sch ah8
Ha AVB3
Ru 8
Kl A10963
User avatar
K-J
Posts: 1439
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Verdeelde meningen

Post by K-J »

2 (ha) ipv 2 (sp) had ik niet aan gedacht, maar vind ik ook een goed bod. Maar ik neem aan dat partner na mijn 2 (sp) wel 3 (cl) biedt, waarna ook een mooie deelscore bereikt is.
User avatar
Gary McAlley
Posts: 846
Joined: 09 Apr 2009, 18:39

Re: Verdeelde meningen

Post by Gary McAlley »

wim wrote: 30 Nov 2019, 21:39 Weinig reacties terwijl het juist zo’n mooi simpel alledaags spelletje is
wellicht moet je ietsje langer wachten met de oplossing geven 8-)
Ik zou overigens ook 2 (sp) geboden hebben, 2 (ha) zou bij ons ws. te vergissinggevoelig zijn.
User avatar
frank
Posts: 267
Joined: 19 May 2009, 16:12

Re: Verdeelde meningen

Post by frank »

K-J wrote: 01 Dec 2019, 00:00 2 (ha) ipv 2 (sp) had ik niet aan gedacht, maar vind ik ook een goed bod. Maar ik neem aan dat partner na mijn 2 (sp) wel 3 (cl) biedt, waarna ook een mooie deelscore bereikt is.
Maar doet-ie dat ook? Hij vraagt je een kleur te kiezen en hij heeft er 3 mee. Meestal zul je dan toch passen, want na corrigeren naar 3 (cl) zal dat het eindcontract zijn en dan had je dat net zo goed meteen kunnen bieden. Daarom is 2 (ha) wsch echt het beste bod, al zou ik er zelf ook niet aan gedacht hebben. Nooit stoppen met logisch nadenken dus.
Post Reply