Zomaar een handje

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
User avatar
Arnaud
Posts: 210
Joined: 19 Jun 2009, 12:18

Zomaar een handje

Post by Arnaud »

Het is viertallen, kwets tegen niet en je zit vierde hand.

Je raapt op:
(sp) -
(ha) T
(di) AHT9xx
(cl) HB9xxx

Links mag beginnen en trekt 3 (sp) uit zijn bakje. Maat denkt even na en bied tot je verbazing 4 (cl) (wereldconventie dus (cl) en (ha) ) , rechts bied 4 (sp). Probeer je iets slims of niet en zoja wat dan?
User avatar
Gary McAlley
Posts: 848
Joined: 09 Apr 2009, 18:39

Re: Zomaar een handje

Post by Gary McAlley »

(cl) A zal wel binnenboord zijn en met (ha) A erbij komt 7 (cl) wel heel erg dichtbij. Het liefst zou ik exclusion Blackwood voor (cl) willen bieden, maar ik weet eigenlijk niet goed welk bodje dat is. Is dat 5 (sp) ? Op de clubavond zou ik dat proberen. In viertallen bied ik maar direct 6 (cl) .
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Zomaar een handje

Post by K-J »

Als 5 (sp) exclusion is bied ik dat, anders bied ik 4SA keycards vragen met klaveren troef en bied ik als ik er twee hoor 7 (cl). Als 4SA geen keycards vragen met klaveren troef is, dan knal ik 7.
User avatar
wim
Posts: 266
Joined: 09 Dec 2010, 23:08

Re: Zomaar een handje

Post by wim »

Lackwood zou natuurlijk fantastisch werken hier maar dat hebben wij afgesproken als altijd een sprong. Je kunt het hier toch bieden maar of maat nou gaat begrijpen dat hij met een vrij minimale hand met 2 azen toch naar 7 moet (of positief bieden)? Misschien toch maar niet het risico lopen en 6 kl bieden. Stel je voor dat maat op 5sch 6ha biedt met mooie harten maar zonder kl aas
Post Reply