Doe je nog wat?

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
User avatar
K-J
Posts: 1438
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Doe je nog wat?

Post by K-J »

tweede divisie viertallen

kwetsbaar tegen niet:

(sp) 84
(ha) H2
(di) A1084
(cl) V10987

Voor je 1 (ha) , achter je 2 (ha) en tweemaal pas.
Gooi je 'm weg of geef je je minors aan met 2SA?
Raoul
Posts: 373
Joined: 14 Jul 2014, 09:30

Re: Doe je nog wat?

Post by Raoul »

Gezien de kwetsbaarheid wil ik het risico beperken, Maat kan best een 5332 hebben en fit het helemaal niet. Maar maat kan ook fit hebben. Gezien de kwetsbare deelscore laat ik deze lopen en pas
User avatar
Gary McAlley
Posts: 846
Joined: 09 Apr 2009, 18:39

Re: Doe je nog wat?

Post by Gary McAlley »

in viertallen doe ik dit ook niet. Is er wel eens iemand geweest die zij-een-fit-wij-een-fit heeft onderzocht of beide geen fit? volgens mij gaat dat nl. best wel vaak mis.
in paren of op clubavond doe ik zeker 2SA.
User avatar
frank
Posts: 267
Joined: 19 May 2009, 16:12

Re: Doe je nog wat?

Post by frank »

Daar heb je hem weer met zijn op de clubavond doe ik dit en in een wedstrijd dat. Zo kun je toch nooit een serieus partnership opbouwen? Hoe kan je verwachten dat maat in een serieuze wedstrijd de juiste beslissing neemt als je de week ervoor op de clubavond heel anders geboden hebt? Bovendien, je wilt toch altijd het beste bod doen? Ik zou er niet tegen kunnen als je mijn maat was, Gert-Jan.

Als ik al uit de minors wil laten kiezen dan wil ik toch liefst een 5-5 hebben. Dus kwetsbaar is dit een pas voor mij (en in paren helemaal!). Zal wel fout zijn als-ie hier staat maar lijkt me toch de normale actie.
User avatar
Gary McAlley
Posts: 846
Joined: 09 Apr 2009, 18:39

Re: Doe je nog wat?

Post by Gary McAlley »

frank wrote: 12 Jan 2020, 21:01 Daar heb je hem weer met zijn op de clubavond doe ik dit en in een wedstrijd dat. Zo kun je toch nooit een serieus partnership opbouwen? Hoe kan je verwachten dat maat in een serieuze wedstrijd de juiste beslissing neemt als je de week ervoor op de clubavond heel anders geboden hebt? Bovendien, je wilt toch altijd het beste bod doen? Ik zou er niet tegen kunnen als je mijn maat was, Gert-Jan.
niet mee eens. Uiteraard probeer je op de clubavond normaal bridge te doen, maar ik geef hardop toe dat ik dan juist af en toe (niet structureel uiteraard) wel eens wat anders probeer dan ik in een echte wedstrijd zou doen. P weet dat. Dit levert m.i. leerzame situaties en bespreekgevallen op.
User avatar
Arnaud
Posts: 210
Joined: 19 Jun 2009, 12:18

Re: Doe je nog wat?

Post by Arnaud »

Wat een pruthand. Die harten heer is discutabel. De opps hebben vast een 8 kaart fit en maat dus als drie hartes. Dus iets als een 4333.. Ik ga passen.
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: Doe je nog wat?

Post by Erik »

Als je dan toch zonodig naar 3laag wilt biedt dan 3 (cl), dan heb je nog een kleine kans dat (ha)H iets oplevert, maar ik zou met deze bagger de opps lekker hun gang laten gaan. In paren zou ik misschien jeuk hebben, maar in viertallen kwets absoluut niet.
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
Jan
Posts: 68
Joined: 15 Oct 2019, 20:05

Re: Doe je nog wat?

Post by Jan »

Bieden gaat me hier iets te ver.

3 (cl) -1 vs 2 (ha) = levert niks op. Als beide maken of je pusht ze naar 3 (ha) -1 is het erg mooi, maar als je gedoubleerd wordt (zeker met deze kwetsbaarheid) is het een drama.
User avatar
K-J
Posts: 1438
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Doe je nog wat?

Post by K-J »

Het forum is hier duidelijk: kwetsbaar in viertallen is het te gevaarlijk om met deze hand te balancen.
Patrick bood 2SA (kies een lage kleur), waarna bleek dat het forum gelijk had. De tegenpartij deed HAP en KJ ging 500 down in 3 (di) gedoubleerd.
Post Reply