Bieden na een zwakke sans

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Bieden na een zwakke sans

Post by K-J »

Tweede divisie viertallen

Kwetsbaar tegen niet

(sp) A876
(ha) V5
(di) A97
(cl) A875

Voor je wordt 1SA geopend (11-13). Wat bied je?
Raoul
Posts: 374
Joined: 14 Jul 2014, 09:30

Re: Bieden na een zwakke sans

Post by Raoul »

Hmmm, lastige weer deze. Ik overweeg toch een X om in ieder geval je kracht aan te geven. Probleem als maat 2 (ha) biedt. Als je linker tegenstander ook de punten heeft, kun je gevoelig opgeknoopt worden, Optie 2 is passen en hopelijk later in de bieding komen, Beetje laf van me maar ik kies voor een pas
User avatar
Gary McAlley
Posts: 849
Joined: 09 Apr 2009, 18:39

Re: Bieden na een zwakke sans

Post by Gary McAlley »

ik vind passen te gevaarlijk dus ik doubleer.
User avatar
frank
Posts: 267
Joined: 19 May 2009, 16:12

Re: Bieden na een zwakke sans

Post by frank »

Ik heb afgesproken dat ook na een zwakke sans een doublet vanaf een goede 15 is. Schijnt niet gebruikelijk te zijn maar het is zo lastig ze op te pakken als je het speelt met een grote range, en dat kan tegen sans toch heel profijtelijk zijn.
User avatar
Arnaud
Posts: 210
Joined: 19 Jun 2009, 12:18

Re: Bieden na een zwakke sans

Post by Arnaud »

Een dubbel is 15+, maar ik heb wel eens begrepen dat azen ondergewardeerd worden in het puntensysteem. Ik zeg dus toch x.
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: Bieden na een zwakke sans

Post by Erik »

dubbel, What else? Belooft een gezonde opening en een balanced hand... :shock: Heb ik!
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
Jan
Posts: 68
Joined: 15 Oct 2019, 20:05

Re: Bieden na een zwakke sans

Post by Jan »

Doublet. Op het randje en niet zonder gevaar.

Dit is de kracht v/d zwakke sans. Als je past, mis je de manche. Als je doubleert en wordt geredoubleerd, ga je voor een fortuin.
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Bieden na een zwakke sans

Post by K-J »

Jan slaat de spijker op de kop en in dit geval moet je niet bieden, aangezien partner een luizige 3-punter heeft (en een 3-4-4-2 verdeling, zodat je ook nog eens geen fit hebt en dus nergens heen kunt, kwetsbaar).
De tegenpartij laat niet meer los na je doublet en je mag kiezen tussen zelf voor 800 of meer gaan of zoveel mogelijk de overslagen proberen tegen te houden in 1SA geredoubleerd.

Erik vond het doublet van Hans belachelijk, maar dat is volgens mij teveel naar het resultaat redeneren. Ik zou zelf ook zeker gedoubleerd hebben. Helaas was het doublet mis. Hans en Erik kozen voor het zoveel mogelijk tegengaan van de overslagen in 1SA!! Ze hielden de tegenpartij op 8 slagen voor -760.

Aan de andere kant opende KJ de zwakke sanshand met 1 (ha) (want hij had een vijfkaart), waarna deze hand doubleerde en KJ en Patrick de tegenpartij ook niet meer loslieten. Helaas konden ze nu in 1 (sp) gedoubleerd eindigen en dat ging 'slechts' voor 500 (het kan 800 down, maar dat is lastig).
Het spel kostte dus uiteindelijk 6 impen.
Post Reply