Twee lastige beslissingen?

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
Raoul
Posts: 373
Joined: 14 Jul 2014, 09:30

Twee lastige beslissingen?

Post by Raoul »

Butler en kwetsbaar versus niet raap je de volgende hand op:
(sp) 7
(ha) H B 8 3
(di) B 8 7 4 3
(cl) 10 8 2
Rechts van je start met een pas, jij past en links opent 1 (cl) waarop maat volgt met 1 (sp) . Na 2 maal pas biedt links X, maat past en rechts 2 (ha) . Opnieuw wordt 2 maal gepast en maat doubleert en rechts past...
1) Wat bied je?
2) Stel je besluit te passen, wat wordt je start?
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: Twee lastige beslissingen?

Post by Erik »

vraag 2 is makkelijk. Tegen een gedoubleerde deelscore start je troef. Vraag 1 is een stuk lastiger. Ik vermoed nu bij maat een sterke hand met minors ernaast. Iets als 51(34). Ik ga dus ruiten bieden, maar hoe hoog? Rechts was te zwak voor een doublet over 1 (sp) dus alle hartenpunten zitten achter mij en zijn volledig waardeloos. 3 (di) en hopen dat maat de beheersing kan vinden om te passen.
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
User avatar
K-J
Posts: 1439
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Twee lastige beslissingen?

Post by K-J »

Ik ga niet passen op 2 (ha) gedubbeld. Ze zitten op 2-niveau in een 8-kaartsfit met de punten 20-20. Teveel angst dat dit -470 gaat opleveren. Daarnaast heb ik met 3 (di) een prima alternatief.
Tegen 2 (ha) gedubbeld start ik geen troef, maar schoppen. Ik denk dat ik mijn kleine troefjes ook moet maken om 2 (ha) down te krijgen.
User avatar
Gary McAlley
Posts: 846
Joined: 09 Apr 2009, 18:39

Re: Twee lastige beslissingen?

Post by Gary McAlley »

wat vraag 1 betreft vermoed ik een unaniem panel. P zal gezien zijn bieden ws. maximaal 1 (ha) hebben, passen lijkt me veel te riskant. Dus 3 (di) . Tegen 2 (ha) X start ik ook schoppen.
Jan
Posts: 68
Joined: 15 Oct 2019, 20:05

Re: Twee lastige beslissingen?

Post by Jan »

Vraag 1 is makkelijk: maat geeft een takeoutdubbel en ik heb een vijfkaart. 3 (di) dus.

Vraag 2: tsja, normaliter altijd troef na dit biedverloop, maar eerlijk gezegd denk ik dat het zo niet down gaat. (Daarom bieden dus...) Nu maar schoppen in de hoop wat introevers te maken en het toch down hobbelt.
Post Reply