Viertallen, dus manche?

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
User avatar
K-J
Posts: 1439
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Viertallen, dus manche?

Post by K-J »

Tweede divisie viertallen
kwetsbaar tegen niet

Je hebt de volgende aardige hand:

(sp) H1076
(ha) 109
(di) AHV96
(cl) V4

Je opent 1 (di) , partner biedt 1 (ha) en rechts komt er nu in met 1 (sp) . Helaas kan je nu geen 1SA bieden, want dat geeft een 4-1-4-4 verdeling aan. Je past, links biedt 2 (sp) en partner biedt 3 (ha) .
Is je hand mooi genoeg voor 4 (ha) ?
User avatar
Gary McAlley
Posts: 846
Joined: 09 Apr 2009, 18:39

Re: Viertallen, dus manche?

Post by Gary McAlley »

Laat ik mn kop maar weer als eerste op het hakblok gooien, dan kijken we later wel of er wat meer consensus is deze keer 8-) . In mijn beleving is 3 (ha) een puur competitief bod, zeskaart uiteraard, maar kan al met behoorlijk weinig punten. daarentegen lijkt (sp) H goed te zitten. Het voelt als net aan tegen de kansen om 4 (ha) te bieden, maar voor mij geeft de kwetsbare beloning de doorslag om het toch maar te doen.
Raoul
Posts: 373
Joined: 14 Jul 2014, 09:30

Re: Viertallen, dus manche?

Post by Raoul »

Op een hoop rotzooi gaat maat kwetsbaar niet 3 (ha) bieden. Met een sterke hand lijkt doublet bij maat logischer, dus ik verwacht een inviterende hand met redelijke harten. Als maat geen punten in (cl) heeft, zal de (ha) kleur voldoende solide zijn. Ik zou deze invite wel aannemen aangezien je ook nog niet je maximum heb laten horen. Ik heb ook nog even 3 Sa overwogen, scheelt toch een slag, maar dan moeten de (ha) wel lopen en je stop in schoppen is net te mager
User avatar
Gary McAlley
Posts: 846
Joined: 09 Apr 2009, 18:39

Re: Viertallen, dus manche?

Post by Gary McAlley »

Raoul wrote: 16 Feb 2020, 14:21 Op een hoop rotzooi gaat maat kwetsbaar niet 3 (ha) bieden.
Met iets als (ha) AHxxxx en verder niks erbij zou ik al vrij snel 3 (ha) bieden. Maar 4 (ha) ga je dan niet maken.
User avatar
frank
Posts: 267
Joined: 19 May 2009, 16:12

Re: Viertallen, dus manche?

Post by frank »

Kwetsbaar tegen niet op 3-nivo de deelscore bevechten kan geen winnend bridge zijn. Dus puur competitief kan het niet zijn. Maar geen kop er af, want verder ben ik het wel met Gary eens, ik ben niet zo overtuigd als Raoul. Zelfs al we wel eens down gaan zal de manche met een gemiddeld 3 (ha) bod toch wel de 35% kans hebben die je nodig hebt, dus ook ik bied 4 (ha).
User avatar
K-J
Posts: 1439
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Viertallen, dus manche?

Post by K-J »

Iedereen biedt 4 (ha) en ik denk dat je dat ook moet proberen in een viertallenwedstrijd. Ik paste echter (partner inschattend op (ha) AHxxxx). Helaas voor mij had partner (ha) AHVxxx en zat alles zo rond als je maar kan bedenken en waren 11 slagen voor het oprapen.
Willem
Posts: 39
Joined: 08 Mar 2020, 13:38

Re: Viertallen, dus manche?

Post by Willem »

ja
Post Reply