Extreem spelletje

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
User avatar
K-J
Posts: 1439
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Extreem spelletje

Post by K-J »

Afgelopen donderdag hebben we onze eerste online clubavond gehad. 14 viertallen speelden 4 rondjes van 6 spellen.
De organisatie verliep uitermate soepel, zeker voor zo'n eerste keer. De spellen zorgden soms voor wat meer kopbrekers, zoals deze uit onze wedstrijd tegen tegen Erik en Hugo.

Niet kwetsbaar (de tegenpartij was volgens mij kwetsbaar, maar dat weet ik niet zeker meer) raap ik in de eerste hand de volgende boeiende collectie op.

(sp) AH10xx
(ha) AVB9xxx
(di) x
(cl) -

Ik open deze hand met 1 (ha), zodat ik later de schoppens ook nog voor het daglicht kan brengen.
Natuurlijk weer buiten Erik gerekend, want die knalt 4SA, minors. Parnter, Wim vd Fliert, past en Hugo kiest voor de klaveren: 5 (cl). Plan met die schoppens is duidelijk mislukt, maar ik ben natuurlijk nog niet uitgeboden: 5 (ha). Erik is echter ook nog niet klaar, hij biedt 6 (cl). Na tweemaal pas mag jij weer. Ben je klaar met bieden of is je hand extreem genoeg voor nog een bodje?
User avatar
Arnaud
Posts: 210
Joined: 19 Jun 2009, 12:18

Re: Extreem spelletje

Post by Arnaud »

Dat zat er in. Ik zou dan ook geen 5 (ha) , maar 5 (sp) hebben geboden. Dan snapt maat wel wat ik heb en kan beslissen wat te doen daarna.
Willem
Posts: 39
Joined: 08 Mar 2020, 13:38

Re: Extreem spelletje

Post by Willem »

het was spel 1 dus niemand kwetsbaar.

Ik zou met 1S begonnen zijn, ondanks de langer harten.

Nu is het lastig. Maats gepas klinkt niet aanmoedigend. Ik zou maar doubleren en schoppen Aas starten, en hopen dat ik twee slagen heb.
Post Reply