Probleem 3 (2-10): een simpel bijbod

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
User avatar
K-J
Posts: 1439
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Probleem 3 (2-10): een simpel bijbod

Post by K-J »

Het derde probleem in onze viertallenwedstrijd tegen de NBB-jeugdselectie 2 is een simpel biedprobleem.
Je hebt de volgende kaart:

(sp) 543
(ha) AHB84
(di) 983
(cl) V8

Partner opent in de tweede hand (niemand kwetsbaar) met 1 (sp) . Rechts past. Wat is je bijbod? 2 (ha) (5+ (ha) , 10+ punten), 2 (sp) (6-9/10 met een driekaart schoppen) of doe je een invite met (3krt.) schoppen?
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: Probleem 3 (2-10): een simpel bijbod

Post by Erik »

Ik vind (cl) Vx niet heel fraai en de hand erg balanced. Daarnaast zijn de hartens mooi als ze het doen in een schoppencontract, maar met Vxxx erachter is een keertje duiken een goede manier om die om zeep te helpen. Genoeg reden om kalm aan te doen, maar ja, het kan ook allemaal mee zitten. :mrgreen: Lijkt een beetje alsof ik nu moet kiezen: Zijn er 8 of 11 slagen? Als ik een invite kan doen met een trucje op 2 niveau dan doe ik dat. Anders 2 (ha) . Voor 2 (sp) is de hand toch wel te sterk.
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
Raoul
Posts: 373
Joined: 14 Jul 2014, 09:30

Re: Probleem 3 (2-10): een simpel bijbod

Post by Raoul »

Je schoppenbezit is niet heel mooi, je hartens wel. Direct 2 (ha) vertelt je hand heel aardig. Na een 2 (sp) bij maat, kun je prima passen
User avatar
frank
Posts: 267
Joined: 19 May 2009, 16:12

Re: Probleem 3 (2-10): een simpel bijbod

Post by frank »

Ik doe mee met 2 (ha) , met tegenzin. Maar gezien de stilte van de buren kan maat wel eens erg sterk zijn en dan is het wel zo handig dat ik hem verteld heb dat ik hartens heb.
Jan
Posts: 68
Joined: 15 Oct 2019, 20:05

Re: Probleem 3 (2-10): een simpel bijbod

Post by Jan »

Invite met schoppen.

Ik geef graag m'n fit aan als ik niet mancheforcing sterk ben. Dan kan partner z'n hand beter waarderen.

2 (cl) of 2SA dus, afhankelijk van het systeem. Voor 2 (sp) ben je echt te sterk.

Als ik per ongeluk 2 (ha) bied, bied ik na partners 2 (sp) nog 3 (sp) .
Willem
Posts: 39
Joined: 08 Mar 2020, 13:38

Re: Probleem 3 (2-10): een simpel bijbod

Post by Willem »

kwetsbaarheid?

Kwetsbaar zou ik niet onder de manche stoppen. 2 Ruiten gevolgd door 3SA lijkt me wel aardig.

Of gewoon meteen 3SA (no-splinter neem ik aan).
Post Reply