De regel van 1100

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
User avatar
Remco
Posts: 432
Joined: 02 Apr 2009, 08:44

De regel van 1100

Post by Remco »

Niemand kwest

(sp) V
(ha) AHB7
(di) AVB86532
(cl) -

Voor je 4 (sp) (12 kaarten in schoppen en een minor). Wat nu?
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: De regel van 1100

Post by nijn11 »

Eens kijken, rechts heeft AHBxxxxxxxxx, -, x, - of AHBxxxxxxxxx, -, -, x. Zijn maat kan dus niet met schoppen starten.
Ik waag een gokje en doe 7 (di)
:D :D :D
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: De regel van 1100

Post by nijn11 »

jack of hearts wrote:Nijn begrijpt de conventie niet, want nu heb je 13 kaarten in schoppen en een minor. Arbiter!
Nee hoor. Ik heb keurig 12 kaarten in schoppen, en 1 minor.
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
User avatar
Roelf
Posts: 354
Joined: 02 Apr 2009, 09:06

Re: De regel van 1100

Post by Roelf »

6 (di) .
Hopend dat maat 2 van mijn 3 losers opvult. Deze gok lijkt me wel verantwoord ook gezien de kans dat ze uitnemen. Bovendien, je kunt niet verwachten dat p met 2 van deze opvullingen je 5 (di) bod naar 6 verhoogt.
Vindaloo

Re: De regel van 1100

Post by Vindaloo »

Doublet. Daarom heet de conventie toch zo? Het contract kan niet 22 down, dus om aan 1100 te komen zal toch iemand moeten dubbelen 8-) Als maat eruit loopt kan 6 (di) altijd nog (of 6 (ha) ). Is helaas (als het maakt) geen 1100, maar ja...
User avatar
een domme aap
Posts: 437
Joined: 02 Apr 2009, 11:50
Location: Utrecht

Re: De regel van 1100

Post by een domme aap »

De kans lijkt me te klein dat partner de goede dummy neerlegt voor 6 (di), dus dat bied ik niet.
Dan gaat het tussen 5 (di) en doublet. Als het een misfit spel is, kan dat zomaar de jackpot zijn. Maar omdat de titel van dit draadje mij te veel naar doublet stuurt, bied ik toch 5 (di).
Liever een domme aap in de boom, dan tegenover je aan tafel.
User avatar
Remco
Posts: 432
Joined: 02 Apr 2009, 08:44

Re: De regel van 1100

Post by Remco »

Aan tafel werd doublet geboden om later 5 ruiten te kunnen bieden om een sterkere hand aan te geven dan een directe 5 (di) . Het verdere biedverloop:

4 (sp) - dbl - pas - pas
5 (cl) - 5 (di) - 6 (cl) - dbl
pas - ??

De opzet om 5 (di) te kunnen bieden is geslaagd maar wat nu weer? En als je past wat start je?
User avatar
een domme aap
Posts: 437
Joined: 02 Apr 2009, 11:50
Location: Utrecht

Re: De regel van 1100

Post by een domme aap »

Ah, ik herken het spel ineens (nu al :oops: ). Maar, ook al ken ik het spel, ik pas en start hartenaas. Het alternatief is hartenheer, maar dat lijkt me niet heel veel uit te maken. De leider zal toch wel 12 zwarte kaarten hebben als ie zo biedt?
Liever een domme aap in de boom, dan tegenover je aan tafel.
User avatar
Roelf
Posts: 354
Joined: 02 Apr 2009, 09:06

Re: De regel van 1100

Post by Roelf »

pas en (ha) A uit.
Maat kiest voor dbl terwijl hij weet dat er maar 1 rode slag van mij doorkomt. Kennelijk heeft hij harde defense. Dit moet minstens een vaste troefslag zijn want hij moet ook kunnen verzinnen dat dummy kort in (sp) is. Als hij naast (sp) A ook (ha) V heeft kan het nog steeds 6 (di) zijn maar dit lijkt me nu tegen de kansen.
Als ik (di) start en leider heeft een (ha) tje, dan kan die daarna mogelijk weg op (di) H. Omgekeerd lijkt mijn (di) slag niet snel weg te lopen. Derhalve kies ik voor (ha) start. De (sp) mag de leider zelf doen.

Overigens geloof ik niet zo in de aanpak van het inleiden van een sterk 1-kleurenspel met een doublet, behalve op 1-nivo. Op hoger nivo krijg je vaak niet meer de ruimte om je boodschap nog duidelijk over te brengen.
Post Reply