5 level is my level

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
User avatar
Remco
Posts: 432
Joined: 02 Apr 2009, 08:44

5 level is my level

Post by Remco »

Allen kwest
(sp) JT32
(ha) A
(di) J92
(cl) A8654

2 (cl) - 4 (sp) - pas - ??

2 (cl) is mancheforcing. Maat heeft dit gevraagd voordat hij 4 (sp) bood.

PS. Je bent brak en je maat nog brakker. Tegenstanders lijken wel helder en de uitleg was zeer zelfverzekerd.
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: 5 level is my level

Post by nijn11 »

Is het paren of viertallen? :lol: ;)

Ik bied trouwens 6 (sp) , maar dat zal niemand verbazen.
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
User avatar
Martin
Posts: 571
Joined: 02 Apr 2009, 17:44

Re: 5 level is my level

Post by Martin »

Laat in een kroegendrive zou ik gapend passen, maat heeft geschoten, en het was toevallig raak, dus we gaan misschien maar voor 500. In een serieuze parenpot tegen redelijk tegenstanders lijkt 5 (sp) niet zo gek. Na 4 (sp) kunnen ze nog een tweekleurenspel rood verkopen via 4NT, na 5 (sp) wordt dat wat lastiger :-) en moet de tegenpartij echt gaan gokken.
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
User avatar
Tijntje
Posts: 523
Joined: 01 Apr 2009, 14:36
Location: Utrecht

Re: 5 level is my level

Post by Tijntje »

Is maat in staat om 4 (sp) uit zijn bak te trekken met (sp) Qxxxxxx, (ha) -, (di) Qxxxx, (cl) x ? Dan kan links nog iets als (sp) AK, (ha) KQxx, (di) AKxx, (cl) KQx hebben. Dat lijkt me wel een MF waard...

Hoe dan ook: heldere tegenstanders horen niet thuis op een kroegendrive, dus we halen gewoon de arbiter erbij om die hufters vol te gieten* en vervolgens te brandmerken met een blauwe knoop. Of een blauwe boon.

Daarna boeit het ze toch allemaal niet meer en kan ik rustig passen. We worden toch wel voor straf gedubbeld en dan hebben we ook nog een blauwe kaart in de aanbieding. 4 (sp) ge-XX-ed +2 is meer dan 6 (sp) ongedubbeld :lol:


* uiteraard met Blue Curacao
I have certain god-like powers in the presence of alcohol.
(Bilious, the Oh God of Hangovers, from Hogfather by Terry Pratchett)
User avatar
Remco
Posts: 432
Joined: 02 Apr 2009, 08:44

Re: 5 level is my level

Post by Remco »

Ik trachtte misschien iets teveel na te denken maar had het volgende listige plan. Aangezien ik zeer onzeker was of dat 5 (sp) wel gemaakt ging worden, wilde ik de tegenstanders eerst uit laten vinden wat hun kleur is zodat ze hopelijk 5 (sp) uit zouden nemen met hun slem wat ik vervolgens lekker zou doubleren. Enzo geschiedde

2 (cl) - 4 (sp) - pas - pas
5 (ha) - pas - pas - 5 (sp)
pas - pas - 6 (ha) - Krrrrrrak

Met een lekker rollende R zoals hoort op een kroegen drive. Plan geslaagd, helaas patient overleden. Het hele spel :roll:

............... Noord:
............... (sp) JT32
............... (ha) A
............... (di) J92
............... (cl) A8654
West: ...............................Oost:
(sp) 76..............................(sp) Q
(ha) JT952..........................(ha) KQ8743
(di) 7653........................... (di) AKQT4
(cl) K7.............................. (cl) J
.................Zuid:
............... (sp) AK9854
............... (ha) 6
............... (di) 8
............... (cl) QT932
Bah hoe maak je een mooi roosje.

Blijkt 6 (ha) gewoon een goede uitnemer tegen 5Sch en kun je zelfs 6 (sp) maken met open kaarten. Met dichte kaarten zal je warschijnlijk down gaan. Al stond er well een maal 1660 op de scorelijst en een keer 1430.
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: 5 level is my level

Post by nijn11 »

Remco wrote:Bah hoe maak je een mooi roosje.
Nou, zo: http://www.bloom4ever.com/howto/howto01.php

En we hadden bij het dupliceren al geconcludeerd dat men 6 altijd maakt, omdat iedereen denkt dat het het beste spel is om de vrouw voor te spelen. Esthetisch ook, dat wel. Nog even los van de kans dat er klaveren gestart wordt onder het motto: maat is sterk, die zal het aas wel hebben.
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
User avatar
Remco
Posts: 432
Joined: 02 Apr 2009, 08:44

Re: 5 level is my level

Post by Remco »

Ik heb het geprobeerd maar waar moet je nu de verschillende handen schrijven of had ik dat moeten doen voordat ik ging vouwen. Die instructie miste ik.
Post Reply