Nog eentje van het viertallen.
Allen kwets, je hebt:
Ax
xx
AVxx
Axxxx
Je opent 1 (3+)
Links 1
Maat 3 : 6-9p, 5k
Rechts pas.
Doe je nu nog wat?
Als je past en links biedt nog 3 , gevolgd door pas , pas, doe je nog wat?
doorbieden of niet?
Re: doorbieden of niet?
Ik laat dat hondje maar lopen, ik pas.
Om de metaforen dan maar door te zetten...
* Misschien is het wel een vals hondje, en ga ik meer dan 1 down als ik me er nog in meng
* Slapende honden moet je over het algemeen gewoon met rust laten
Om de metaforen dan maar door te zetten...
* Misschien is het wel een vals hondje, en ga ik meer dan 1 down als ik me er nog in meng
* Slapende honden moet je over het algemeen gewoon met rust laten
Ik pas eerst. Direct 4 zou toch wel behoorlijk wat meer beloven dan ik hier heb. Ik denk dat ik op 3 pas, puur vanwege het feit dat nu 4 bieden ze gewoon in de manche drijft en die lijkt er op distributie wel in te gaan zitten. Ik zou ze dus niet wijzer maken dan ze zijn.
Als ze vrijwillig 4 bieden en maat heeft ook niets gedaan dan lijkt het mogelijk zinvol om met 5 uit te nemen. Die A zou ik niet als een verdedigende slag tellen. Allemaal mogelijkheden die potentieel veel meer kunnen kostgen dan 3 of 3 + veel.
Als ze vrijwillig 4 bieden en maat heeft ook niets gedaan dan lijkt het mogelijk zinvol om met 5 uit te nemen. Die A zou ik niet als een verdedigende slag tellen. Allemaal mogelijkheden die potentieel veel meer kunnen kostgen dan 3 of 3 + veel.
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
Maat heeft vast stuk van klaver en nog een plaat. Als die plaat heer is zou het een manche voor ons kunnen zijn, maar dat is te veel te speculatief. Ik pas dus.
Na 3 ga ik eens vragen wat de afspraken van de buren zijn. Spelen ze Michaels/Ghestem varianten?
Zo ja, dan lijkt het erop dat links iets als een 6520 of een 6421 heeft (met een 55 begin je met Michaels, met een 6430 zeg je waarschijnlijk dubbel).
Aangezien maat geen negatief doublet heeft gegeven, zal hij wel iets als een 3325 hebben. Daar wordt ik niet enthousiast van, dus ik pas 3 lekker uit.
Na 3 ga ik eens vragen wat de afspraken van de buren zijn. Spelen ze Michaels/Ghestem varianten?
Zo ja, dan lijkt het erop dat links iets als een 6520 of een 6421 heeft (met een 55 begin je met Michaels, met een 6430 zeg je waarschijnlijk dubbel).
Aangezien maat geen negatief doublet heeft gegeven, zal hij wel iets als een 3325 hebben. Daar wordt ik niet enthousiast van, dus ik pas 3 lekker uit.
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
Maat had:
Hxxx
Bxx
x
HVxxx
en ook ik durfde niet meer dan 4 in de herkansing zodat we een koude 5 misten.
Nu is maat wel zwaar maximaal maar vervang zijn B en zijn V beide door kleintjes en het is nog steeds 5 . Ook mijn V was trouwens overbodig. Ik krijg achteraf het gevoel dat die azen in zo'n situatie toch behoorlijk wat meer waard zijn dan 4 punten per stuk.
Hxxx
Bxx
x
HVxxx
en ook ik durfde niet meer dan 4 in de herkansing zodat we een koude 5 misten.
Nu is maat wel zwaar maximaal maar vervang zijn B en zijn V beide door kleintjes en het is nog steeds 5 . Ook mijn V was trouwens overbodig. Ik krijg achteraf het gevoel dat die azen in zo'n situatie toch behoorlijk wat meer waard zijn dan 4 punten per stuk.
Maat is niet zwaar maximaal, maar heeft zwaar onderboden. Met H achter de volger, en een singleton ruiten mag hij deze hand wel voor 12 verkopen. (Maak van H een V en draai de rode kleuren om en 5 gaat 2 down, dus verwijt jezelf niets over jouw bieden.) Als je maat al wilt vergeven dat hij zijn hand voor slechts 6-9 heeft verkocht dan is het hem toch wel zwaar aan te rekenen dat hij nu niets over 3 doet. Daarna krijgt hij na 4 bij jou nog een 3e kans om zijn hand eens op waarde te schatten.
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Wat zou 2 geweest zijn? Als dat inverted minor geweest was, dan vind ik deze hand daar wel sterk genoeg voor.