Sanity check

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
HenkU
Posts: 145
Joined: 03 Apr 2009, 08:15
Location: Rozendaal
Contact:

Sanity check

Post by HenkU »

Even een sanity check.

O/NZ, Butler. Noord heeft:

(sp) K9652
(ha) Q87
(di) A85
(cl) 72

West Noord Oost Zuid
-- -- Pas 1 NT (15-17)
Pas 2 (ha) 3 (di) Pas
Pas ???

Wat nu, wat nu zeker niet en waarom?

Is uiteraard een arbitrage :D
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: Sanity check

Post by nijn11 »

Sanity check? moi? Nou vooruit dan maar:
Wel 3SA, was ik toch al van plan. Dubbel kan ook wel.
Niet pas. Hallo - wie denk je wel dat ik ben?
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
User avatar
Martin
Posts: 571
Joined: 02 Apr 2009, 17:44

Re: Sanity check

Post by Martin »

Maat kan geen 3 (sp) bieden, dus hij heeft er geen 3 (of anders een vreselijke hand). Kortom ik ben het met Nijn eens dat het gaat tussen 3NT of dubbel. Met deze kwetsbaarheid ligt dat dicht tegen elkaar aan.
3 of 4 (sp) bieden is idioot, pas is ook geen optie, maar net iets minder idioot.
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
User avatar
Tijntje
Posts: 523
Joined: 01 Apr 2009, 14:36
Location: Utrecht

Re: Sanity check

Post by Tijntje »

Mijn plan was om te transfereren en daarna 3NT te bieden. Het tussenbieden (waardoor maat de transfer niet gewoon aan kon nemen) verandert wat dat betreft niets voor mij. Ik bied gewoon 3NT.

Maat heeft vast een denkpauze genomen voordat-ie paste (vandaar natuurlijk de arbitrage). Waar-ie over dacht, kan ik niet weten, maar de enige logische mogelijkheden zijn 3 (sp) en dbl. De denkpauze brengt in ieder geval over dat er "iets" aan overwaarde zit, maar ik kan niet zien of dat in schoppen of in ruiten is. Waarschijnlijk zit het in ruiten en daarom kan een dbl bij mij niet door de beugel. Als maat zonodig 3 (di) op wil knopen, had-ie zelf maar moeten dubbelen. Ik mag het nu niet meer.
I have certain god-like powers in the presence of alcohol.
(Bilious, the Oh God of Hangovers, from Hogfather by Terry Pratchett)
User avatar
Remco
Posts: 432
Joined: 02 Apr 2009, 08:44

Re: Sanity check

Post by Remco »

Ik dubbel. Dit moet optioneel zijn. Maat heeft niet kunnen dubbelen aangezien jij nog erg zwak kan zijn. Als maat dit in kan laten ben ik blij. Ook al zijn zij niet en wij wel is het lang niet zeker dat wij de manche gaan maken en gevoelig down zal dit toch wel gaan.

Na 3 (ha) en 3 (sp) bied ik 3Sa. Na 3Sa pas ik. Ik hoop maar dat maat niet met 4 (cl) om de bocht komt. Verder hoop ik dat we de 5-3 (ha) fit niet aan het missen zijn. Ikzelf open nagenoeg nooit 1Sa met een 5 krt (ha) , dus hoop dat mijn maat dit niet heeft gedaan op dit spel.

Een vraag resteerd: Waarom heeft noord niet al eerder iets geopend en kan nu toch 3 (di) bieden. Maar omdat ik daar toch niet te veel conclusies uit kan trekken, probeer ik normaal te doen.
Post Reply