Viertallen

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
Hugo
Posts: 180
Joined: 04 Feb 2010, 15:00

Viertallen

Post by Hugo »

Viertallen allen kwetsbaar:

Je raapt de volgende hand op en je ziet je maat openen met 1 (di)
Na 1 (sp) vervolgt maat met 2 (di)
Hoe verder?


(sp) AHxxx
(ha) AHB
(di) HV
(cl) xxx
User avatar
Martin
Posts: 572
Joined: 02 Apr 2009, 17:44

Re: Viertallen

Post by Martin »

Je zal iets forcings moeten bedenken (of uit stand slem knallen). Zonder afspraken (2 (ha) als Bourke relay bijvoorbeeld) over deze situatie is alleen 3 (cl) forcing en veilig (maat gaat niet steunen) en 4 (di). Ik zou voor het laatste gaan. Natuurlijk kan maat goed een 1453 hebben, maar aangezien maat slechte (di)'s heeft en zijn rebidprobleem ziet aankomen zal hij alleen openen als hij een normale opening heeft (met een 2452 zal hij snel 1SA openen als dat 12-14 is en met een 3451 zal hij snel 2 (sp) herbieden). Dit maakt de kans op een 6-kaart (di) vrij groot en dan is 4 (di) tenminste duidelijk. Ik kan bovendien een (di) contract altijd nog corrigeren naar SA.
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
User avatar
nijn11
Posts: 721
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: Viertallen

Post by nijn11 »

Ik hou het op eerst 3 (cl) , vanwege de redenatie van Martin. Ik val wel voor het voordeel dat een eventuele driekaart schoppen nog genoemd kan worden. Als maat nu 3 (ha) verzint wordt het wel interessant - geen idee eigenlijk ... 5SA of zo?
Nou ja, er zal wel 3 (di) komen - zo'n opening die net te sterk was voor een zwakke 2.
Na 3 (sp) ga ik trouwens verder met 4 (di)
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
Vindaloo

Re: Viertallen

Post by Vindaloo »

6 (di) . Groot slem zal het niet zijn, en nu heeft rechs een blinde start (zelfs (sp) -start zou verleidelijk kunnen zijn). Troefstart is vaak het verleidelijkst in dit biedverloop, en die heb ik graag.
Post Reply