Deelscore gevecht tijdens butler

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
User avatar
Remco
Posts: 432
Joined: 02 Apr 2009, 08:44

Deelscore gevecht tijdens butler

Post by Remco »

Je zit zuid; OW kwest en je hebt:
(sp) 9732
(ha) H98
(di) AH54
(cl) 32

Pas - 1 (di) - dbl - pas
??
User avatar
Martin
Posts: 571
Joined: 02 Apr 2009, 17:44

Re: Deelscore gevecht tijdens butler

Post by Martin »

Ik bied dom 2 (sp) want dat moet ik van mijn systeem (8-11, minstens 4 (sp)) en ga vervolgens achterover leunen en hoor vanzelf wel of partner nog iets te melden heeft. Overigens houd ik ervan om 4-3 fitjes spelen zonder goede troeven in de lange hand :-).
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: Deelscore gevecht tijdens butler

Post by nijn11 »

Ik bied 1SA op deze queetse.
En hieraan heb ik alleen een gek mannetje met sik toe te voegen :ugeek:
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
User avatar
een domme aap
Posts: 437
Joined: 02 Apr 2009, 11:50
Location: Utrecht

Re: Deelscore gevecht tijdens butler

Post by een domme aap »

Ik bied ook 1SA. En als links nog met 2 (cl) op de proppen komt, dan doubleer ik nog in de uitpas (ook als rechts corrigeert naar 2 (di) ).
Liever een domme aap in de boom, dan tegenover je aan tafel.
User avatar
Remco
Posts: 432
Joined: 02 Apr 2009, 08:44

Re: Deelscore gevecht tijdens butler

Post by Remco »

Bij mij aan tafel werd er ook 1SA geboden. Nu kwam links met 2 (di) en na 2 passen mag je weer.
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: Deelscore gevecht tijdens butler

Post by nijn11 »

¿que? Ben ik mijn eigen maat hier?
Nou ja, ik pas maar. Ik heb niet het idee dat de tegenstanders helemaal weten waar ze mee bezig zijn, en ik ga ze niet helpen in het juiste contract te komen. Daarbij ga ik er wel van uit dat maat met wat overwaarde wel een doublet op 2 (di) loslaat. Ach, en anders moet het maar min 5.
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
User avatar
een domme aap
Posts: 437
Joined: 02 Apr 2009, 11:50
Location: Utrecht

Re: Deelscore gevecht tijdens butler

Post by een domme aap »

Nu links solo 2 (di) heeft geboden, lijkt me de kans dat mijn maat een 4-4 hoog heeft wel erg groot geworden. Hij zou nog een 3-4-2-4 of 3-4-1-5 kunnen hebben, maar dan moet ik maar mooi spelen in een 3-4 fitje. Ik bied dus op eigen houtje nu nog 2 (sp). Het kan zomaar dat zowel 2 (di) als 2 (sp) maakt. Toch weer een halve manche...
Liever een domme aap in de boom, dan tegenover je aan tafel.
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: Deelscore gevecht tijdens butler

Post by nijn11 »

Hahaha - ik heb het probleem weer eens verkeerd bekeken. Het is niet maat, die 1 (di) opent... ahem... :oops:
Dubbel ziet er wel aantrekkelijk uit, maar de kans is nogal groot dat maat dat als 100% straf opvat en daarvoor kom ik eiegnlijk wel een slagje tekort. Aan de andere kant, 2 (di) xC is maar 180. Maat zit met opening achter de openaar (en er dus niet voor), dus de seinen lijken wel op groen te staan.
Ik doe rood.
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
User avatar
Remco
Posts: 432
Joined: 02 Apr 2009, 08:44

Re: Deelscore gevecht tijdens butler

Post by Remco »

Toch een leuk probleem volgens mij biedt niemand meer hetzelfde. Behalve dat de domme aap nog steeds hetzelfde bied als mijn maat. Dus:

Pas - 1 (di) - dbl - pas
1Sa - 2 (di) - pas - pas
2 (sp) - pas - pas - 3 (di)
??

Nu komt rechts ineens tot leven Wat nu?
User avatar
een domme aap
Posts: 437
Joined: 02 Apr 2009, 11:50
Location: Utrecht

Re: Deelscore gevecht tijdens butler

Post by een domme aap »

Nu pas ik. Ze gaan vast wel eens een keer -2, maar ik heb er een hekel aan om 3 (di) x C op te moeten schrijven. Kan zomaar heel erg eng worden, bijvoorbeeld:

.......VB10x
.......AVxx
.......x
.......Vxxx
AHx.........xx
x............B10xxx
VB10xxx...98
ABx.........H109x
......xxxx
......Hxx
......AHxx
......xx
Post Reply