Te sterk of te zwak?

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
User avatar
Remco
Posts: 432
Joined: 02 Apr 2009, 08:44

Te sterk of te zwak?

Post by Remco »

Niemand kwest

1 (cl) - ??

AVB98xx
xx
AB
Bx

Hoeveel (sp) bied je met deze hand?
User avatar
Martin
Posts: 571
Joined: 02 Apr 2009, 17:44

Re: Te sterk of te zwak?

Post by Martin »

Ik heb nu nog geen idee hoeveel (sp) ik wil bieden, dat pleit voor pas. Maar aangezien partner daarna mijn bieden nooit meer gaat begrijpen, begin ik toch maar met 1 (sp). Met de (ha) en (sp) kleur omgedraaid zou ik het een nog moeilijker probleem vinden, dan spelen preemptieve argumenten een grotere rol.
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
User avatar
Gary McAlley
Posts: 850
Joined: 09 Apr 2009, 18:39

Re: Te sterk of te zwak?

Post by Gary McAlley »

zou 1 (sp) doen denk ik. Als partner verder niks biedt, bied ik vervolgens hetzelfde in (sp) als de tegenstanders in (ha) bieden. Zal Law- technisch wel niet geheel verantwoord zijn. Spelen we paren?
User avatar
Tijntje
Posts: 523
Joined: 01 Apr 2009, 14:36
Location: Utrecht

Re: Te sterk of te zwak?

Post by Tijntje »

1 (sp) , gevolgd door 2 (sp) , gevolgd door 3 (sp) en eventueel nog 4 (sp) lijkt me een redelijke aanpak met deze hand. Een directe 3 (sp) of 4 (sp) zou ook nog kunnen, maar de 7222 staat me een beetje tegen. Maak er een 7321 van en het komt meer in aanmerking.

Ik ben niet heel bang het bieden te gaan verliezen. Zoals Martin al opmerkt, met een hartenkleur zou het lastiger zijn.
I have certain god-like powers in the presence of alcohol.
(Bilious, the Oh God of Hangovers, from Hogfather by Terry Pratchett)
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: Te sterk of te zwak?

Post by nijn11 »

Euh... 3SA?
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
Vindaloo

Re: Te sterk of te zwak?

Post by Vindaloo »

nijn11 wrote:Euh... 3SA?
Zeker onder het mom 'voordat zij het bieden'
User avatar
een domme aap
Posts: 437
Joined: 02 Apr 2009, 11:50
Location: Utrecht

Re: Te sterk of te zwak?

Post by een domme aap »

Ik zou ook gewoon 1 (sp) volgen. Duidelijk te sterk voor 2 of 3 (sp) en 4 (sp) is bij gelijke kwetsbaarheid nogal lomp - bij gunstige kwetsbaarheid kan ik me het nog voorstellen.
Het zou goed kunnen dat dit spel een deelscoregevecht is en dat ga je winnen, omdat je de schoppens hebt... (dus, zoals Martin al opmerkte, met hartens ipv schoppens is dit vraagstuk veel lastiger)
Liever een domme aap in de boom, dan tegenover je aan tafel.
User avatar
Remco
Posts: 432
Joined: 02 Apr 2009, 08:44

Re: Te sterk of te zwak?

Post by Remco »

Dat leek mij ook de natuurlijke weg voorwaards. Dus:

1 (cl) - 1 (sp) - 2 (ha) - Pas
3 (ha) - ??

2 (ha) = 10 plus
3 (ha) = Non-forcing :?
User avatar
een domme aap
Posts: 437
Joined: 02 Apr 2009, 11:50
Location: Utrecht

Re: Te sterk of te zwak?

Post by een domme aap »

Tja, nu natuurlijk nog een keer 3 (sp).
En, als de tegenpartij nog 4 (ha) biedt, neem ik niet zelfstandig uit. Mijn maat moet nu toch een aardig beeld van mijn hand hebben. Veul schoppens, maar te veel verdediging voor een direct 3 (sp) volgbod. Dus, uitnemen mag hij nu doen.
Liever een domme aap in de boom, dan tegenover je aan tafel.
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: Te sterk of te zwak?

Post by nijn11 »

bezdomny wrote:Dezelfde onzin, maar beter onderbouwd: pas

3 (sp) geeft de vijand informatie over schoppenverdeling (vooral elkaars bezit) - dat is goed voor een lintje van de koningin maar zo heeft onze lieve heer dit spelletje niet bedoeld. Dat bieden we alleen als we zeker weten dat 4 (ha) ons de poet bezorgt.
Eerst maar eens zien of ze zelfstandig bij 4 (ha) uitkomen. Vervolgens mag eerst het vriendje aan de overkant iets zeggen, en als 'ie zwijgt doe ik alsnog 4 (sp).

Simpel eigenlijk, vinden jullie ook niet?
Jaja. Alleen maar 1 (sp) bieden en dan denken dat maat genoeg info heeft om iets over 3 of 4 (ha) te kunnen doen? Met zijn, nou wat zal het zijn, 5-punter? Als ik raadsels op wil geven kan ik net zo goed 3SA bieden (hmm, mooi bod eigenlijk)
Met 3 (sp) geef ik informatie die maat nodig heeft. En het zou ook zo maar eens uitgepast kunnen worden - de tegenstanders hebben al 3 (ha) geboden om ons uit 2 (sp) te pesten. Beetje raad idd 3 (ha) NF, maar de positieve hand zal wel via 2 (sp) geboden zijn geworden geweest.
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
Post Reply