te sterk of te zwak: part 2

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
User avatar
Martin
Posts: 572
Joined: 02 Apr 2009, 17:44

te sterk of te zwak: part 2

Post by Martin »

Niemand kwets

1 (cl) - ??

xx
AVB98xx
AB
Bx

Hoeveel (ha) bied je met deze hand? (of zijn er nu ook weer rare sujetten die 3NT bieden :-))
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
User avatar
Martin
Posts: 572
Joined: 02 Apr 2009, 17:44

Re: te sterk of te zwak: part 2

Post by Martin »

Ik denk dat ik nu 4 (ha) zou schieten, zodat de buren op hoog niveau moeten gokken of het 4 (sp) voor hen is.
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
User avatar
Remco
Posts: 432
Joined: 02 Apr 2009, 08:44

Re: te sterk of te zwak: part 2

Post by Remco »

Martin misschien kun je een heel draadje alleen schrijven :lol:

Oops da's bij deze dan mislukt. Dan maar een normaal antwoord :o .

Ik vind dit eigenlijk een makkelijker probleem tuurlijk schiet je nu 4 (ha) . Je gaat het deelscore gevecht nu namelijk niet meer winnen, dus de botte bijl methode.
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: te sterk of te zwak: part 2

Post by nijn11 »

Euh... 1SA?
;)
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
User avatar
een domme aap
Posts: 437
Joined: 02 Apr 2009, 11:50
Location: Utrecht

Re: te sterk of te zwak: part 2

Post by een domme aap »

Het lijkt me dat we nu een unaniem forum gaan hebben. 4 (ha) natuurlijk.

PS ik heb de moderator gevraagd om al Hubert's commentaren te verwijderen die minder dan 10 woorden, maar wel een biedsuggestie bevat... Ik neem dus aan dat Hubert's post morgen verwijderd is. :twisted:
Liever een domme aap in de boom, dan tegenover je aan tafel.
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: te sterk of te zwak: part 2

Post by nijn11 »

Ik ben ook erg onder de indruk van de analyses rondom 4 (ha) . Gaat ook niet veel verder dan Boem! (Achmed deze kwetsbaarheid). Misschien is het wel onnodig te hoog en is het gewoon 3 (ha) voor je en niet meer dan 2 (sp) voor de buren (wij 9-fit, zij 8-fit, en Roelf weet de rest)
En als de tegenstanders een 12-14 sans spelen belooft 1SA nu gewoon een éénkleurspel. Vraag maar aan Tijntje, hij weet de rest. Vroeger heette dat nog een Gardener-sans.
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
User avatar
Tijntje
Posts: 525
Joined: 01 Apr 2009, 14:36
Location: Utrecht

Re: te sterk of te zwak: part 2

Post by Tijntje »

Heb ik iets gemist in onze systeembesprekingen? (Behalve dan de O'Leary's conventie... :roll: )
Anyway: doorgaans is een Gardener-sans een zwak eenkleurspel, al zie ik niet echt in waarom dat zo zou moeten zijn. Modified Gardener anyone? 15-18 of 21-23 balanced of een eenkleurspel, zwak of sterk.
I have certain god-like powers in the presence of alcohol.
(Bilious, the Oh God of Hangovers, from Hogfather by Terry Pratchett)
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: te sterk of te zwak: part 2

Post by nijn11 »

Tijntje wrote:Heb ik iets gemist in onze systeembesprekingen? (Behalve dan de O'Leary's conventie... :roll: )
Anyway: doorgaans is een Gardener-sans een zwak eenkleurspel, al zie ik niet echt in waarom dat zo zou moeten zijn. Modified Gardener anyone? 15-18 of 21-23 balanced of een eenkleurspel, zwak of sterk.
Ardennenoffensief?
Voor de liefhebber: http://www.bridgeguys.com/GGlossary/Gar ... rcall.html
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
Post Reply