Biedprobleempje in Antwerpen?

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Biedprobleempje in Antwerpen?

Post by K-J »

Setting: kroegentocht Antwerpen (paren dus)
Gever: jijzelf (west)
Kwetsbaar: de tegenpartij (NZ)

(sp) 98
(ha) A65
(di) AH7
(cl) AVB87

1 (cl) - 3 (sp) - dbl - pas
???

Wat doe je nu? Pak je de kwetsbare tegenstanders of ben je bang een slem te missen? En hoe ga je dan verder?
User avatar
een domme aap
Posts: 437
Joined: 02 Apr 2009, 11:50
Location: Utrecht

Re: Biedprobleempje in Antwerpen?

Post by een domme aap »

Tja, ik denk dat ik in een kroegentocht 'pas, ober!' roep en hopelijk 500 opraap. Slambieden is me te listig met die kleine doubleton schoppen.

Waarschijnlijk is de postmortem dat 3 (sp) gehaald wordt en je 7 (cl) gemist hebt, omdat een vlaamse reus met AHVBxxxxx gevolgd heeft, en je partner iets als -, HVxx, Vxxxx, Hxxx heeft...
Liever een domme aap in de boom, dan tegenover je aan tafel.
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: Biedprobleempje in Antwerpen?

Post by nijn11 »

Hmm. Ik roep 'nu pas, ober?' en wil wel graag iets bieden maar weet niet wat. En al helemaal niet zonder te weten dat ik met Anneloes speel en wie (of hoe) mijn tegenstanders zijn.
Ik bied dus wummelmummel.
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
User avatar
Gary McAlley
Posts: 851
Joined: 09 Apr 2009, 18:39

Re: Biedprobleempje in Antwerpen?

Post by Gary McAlley »

Twijfel tussen pas en 4 (ha) denk ik. Kwetsbaar op de tweede hand zal ie toch wel het nodige slagenpotentieel hebben. Maar 4 (ha) met de kans in een 4-3 te belanden (zitten natuurlijk 5-1 tegen ofzo) vind ik te glibberig. Dus toch maar passen.
User avatar
Remco
Posts: 432
Joined: 02 Apr 2009, 08:44

Re: Biedprobleempje in Antwerpen?

Post by Remco »

Tja in een kroegentocht moet je alleen slembieden als je nagenoeg zeker bent dat je het haalt. Een slem missen kost meestal minder dan in een slem down gaan. Dus ook ik weet een Martinbod (pas dus) uit mijn biedbak te trekken. Helaas ben ik niet zo goed als Martin in Martinbiedingen dus ik hoop niet op 2800 maar slechts op 500+.
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Biedprobleempje in Antwerpen?

Post by K-J »

Partner had een wat minimaal doublet:
(sp) 4
(ha) HB107
(di) VB54
(cl) 9542

Maar het sloot wel allemaal perfect aan. (ha) V valt sec en (cl) H zit in tweeën goed. Zonder schoppenstart 13 slagen en anders 12 (in klaveren of ruiten).
Toch ben ik het eens met iedereen die hier reageerde ( :o ) en zou ik passen op doublet. 3 (sp) gaat dan ook kansloos twee down en daarmee versla je dus alle manches.
Overigens zorgde het uitbieden van een manche door OW al voor een score boven de 60% (voor OW). Het niveau van de kroegentocht van Antwerpen is niet het allerhoogste...
Post Reply