Slaande ruzie

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Slaande ruzie

Post by nijn11 »

Allen kwets, je hebt:
(sp) AVx
(ha) 9xxx
(di) Bxx
(cl) Axx

En het bieden gaat:
_-__ pas__1 (di)__ 2 (cl)
pas_ ???
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Slaande ruzie

Post by K-J »

2 (di) . Maakt volgens mij niet eens uit wat je erover hebt afgesproken, je belooft deze hand.
User avatar
Gary McAlley
Posts: 851
Joined: 09 Apr 2009, 18:39

Re: Slaande ruzie

Post by Gary McAlley »

zou ook 2 (di) doen. Ben wel benieuwd wat anderen over dit bod hebben afgesproken. Bij ons is het vooral interesse in 3SA (ruitenstop?) maar soms ook een sterke hand met (cl) mee. Wat is je alternatief overigens? 3 (cl) , pas?
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: Slaande ruzie

Post by nijn11 »

Nou, gefeliciteerd allebei. Jullie hebben mijn maat erg blij gemaakt :D

Zelf heb ik natuurlijk een totaal andere mening. Allereerst vind ik 2 (cl) helemaal niet zo constructief. Al is het maar omdat ik het zelf uitermate onprettig vind om na 1 (di) - (2 (cl) ) - ??? met een 4-2 hoog te zitten.
Verder zou ik met deze hand 'gewoon' 2 :H: bieden, constructief maar non-forcing. Ik moet er wel bij zeggen dat ik verzuimd heb te melden dat we zwakke 2's ab fünf en 4/4 hoog zwak spelen. En dus kan maat best concluderen dat 2 (ha) niet een vijfkaart belooft.

Voor 2 (di) vind ik deze hand gewoonweg te slap, ondanks de 11 punten.
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
User avatar
Remco
Posts: 432
Joined: 02 Apr 2009, 08:44

Re: Slaande ruzie

Post by Remco »

nijn11 wrote:Voor 2 (di) vind ik deze hand gewoonweg te slap, ondanks de 11 punten.
Hier gaat iets mis in je redenatie Nijn11. Eerst zeg je dat maat zich moet realiseren dat je geen 5krt harten hebt omdat je eerst gepast hebt, maar maat kan zich nu niet realiseren dat je geen opening hebt omdat je gepast hebt? Voor een 2 (ha) opening op een 5krt moet de kleur wel van enige kwaliteit zijn terwijl zo'n 2 (ha) bod na dit biedverloop wel eens van mindere kwaliteit kan zijn. Ik sluit me dus ook aan bij de 2 (di) bieders.
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: Slaande ruzie

Post by nijn11 »

Remco wrote:
nijn11 wrote:Voor 2 (di) vind ik deze hand gewoonweg te slap, ondanks de 11 punten.
Hier gaat iets mis in je redenatie Nijn11. Eerst zeg je dat maat zich moet realiseren dat je geen 5krt harten hebt omdat je eerst gepast hebt, maar maat kan zich nu niet realiseren dat je geen opening hebt omdat je gepast hebt? Voor een 2 (ha) opening op een 5krt moet de kleur wel van enige kwaliteit zijn terwijl zo'n 2 (ha) bod na dit biedverloop wel eens van mindere kwaliteit kan zijn. Ik sluit me dus ook aan bij de 2 (di) bieders.
Ik zei 'te slap', niet 'te zwak'. Te vormloos en futloos. Wat dat betreft lijkt-ie wel op mij. :?
Ik vind bijvoorbeeld Axxx, x, xxxx, Hxxx mooier - en het zijn toch echt 4 punten minder.
En als 2 (ha) vanaf een vierkaart is, kun je toch nog steeds een vijfkaart hebben?
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Slaande ruzie

Post by K-J »

nijn11 wrote:
Remco wrote:
nijn11 wrote:Voor 2 (di) vind ik deze hand gewoonweg te slap, ondanks de 11 punten.
Hier gaat iets mis in je redenatie Nijn11. Eerst zeg je dat maat zich moet realiseren dat je geen 5krt harten hebt omdat je eerst gepast hebt, maar maat kan zich nu niet realiseren dat je geen opening hebt omdat je gepast hebt? Voor een 2 (ha) opening op een 5krt moet de kleur wel van enige kwaliteit zijn terwijl zo'n 2 (ha) bod na dit biedverloop wel eens van mindere kwaliteit kan zijn. Ik sluit me dus ook aan bij de 2 (di) bieders.
Ik zei 'te slap', niet 'te zwak'. Te vormloos en futloos. Wat dat betreft lijkt-ie wel op mij. :?
Ik vind bijvoorbeeld Axxx, x, xxxx, Hxxx mooier - en het zijn toch echt 4 punten minder.
En als 2 (ha) vanaf een vierkaart is, kun je toch nog steeds een vijfkaart hebben?
Wil je echt proberen te verkopen dat 2 (ha) nu de 9 in vieren kan aangeven? :shock:
Dadelijk biedt de openaar 3 (di) en mag 'ie dat spelen en gaat mijn partner zomaar harten starten. Dat is dan niet iets wat ik 'm ingefluisterd wil hebben.
Overigens ben ik het met je eens dat 2 (cl) over een 1 (di) opening best wel eens een wat minder stevig volgbod mag zijn. Maar dat betekent niet dat het altijd brandhout is. Partner kan best nog wel openingswaarden hebben. Ik kan met deze 11 punten dus niet passen en 2 (di) lijkt me hier het ideale bod.
Ik snap ook niet wat er mis kan gaan met 2 (di) . Ik heb voorgepast, dus wat kan ik anders hebben dan deze kaart?
Post Reply