verhogen naar 4?

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
guus
Posts: 286
Joined: 01 Apr 2009, 08:42

verhogen naar 4?

Post by guus »

Alweer niemand kwets

1 (sp) - p - p - 2 (ha)
2 (sp) - 3 (ha) - p - ?

Je hebt de volgende hand:

(sp) KJ
(ha) AJxxx
(di) KVJxx
(cl) x

verhoog je naar 4 (ha) ?
User avatar
Martin
Posts: 572
Joined: 02 Apr 2009, 17:44

Re: verhogen naar 4?

Post by Martin »

Ik ben bang dat voor me
(sp) Axxxxx
(ha) KQ
(di) A
(cl) AKxx
zit, en dat maat ooit een regeltje heeft gehoord dat je met een 5-kaart mee niet moet passen.

Dat is echter wel doemdenkerij, dus ik gooi gewoon de manche vol. Maat heeft vast wel een aas en een (ha)-plaatje, en dan is het al een redelijke manche.
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: verhogen naar 4?

Post by nijn11 »

Martin wrote:Ik ben bang dat voor me
(sp) Axxxxx
(ha) KQ
(di) A
(cl) AKxx
zit, en dat maat ooit een regeltje heeft gehoord dat je met een 5-kaart mee niet moet passen.
Maar dan zit je toch prima in 4 (ha) -2?
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: verhogen naar 4?

Post by Erik »

De erg fout zittende schoppens, waar de tegenpartij lekker passief vanaf gaat blijven, en de hand met overwaarde die in mijn nek hijgt doen mij besluiten toch maar te passen. Zoveel heb ik niet over als ik de schoppens af waardeer.
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: verhogen naar 4?

Post by K-J »

Tja, als je nooit downgaat in een manche, bied je ze niet vaak genoeg. In deze manche ga ik met plezier down. Ik vertel mijn partner hoe blij ik ben met zijn verhoging naar 3 (ha) en hoe goed ik mijn 4 (ha) bod wel niet vind. Hopelijk bieden we op het volgende spel weer zo mooi (en zit de manche dan wel).

Is het trouwens geen 4 (sp) voor de tegenpartij? Ik zie een (sp) , een (ha) en een (cl) loser.
Post Reply