uitnemen?

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
Eldert
Posts: 150
Joined: 01 Apr 2009, 17:30

uitnemen?

Post by Eldert »

deler Noord, niemand kwetsbaar 4-tallen

Je zit zuid hebt
(sp) KQ9642
(ha) AJ
(di) J532
(cl) 9

Het bieden gaat:
N - - - O - - - Z - - - W
p -- -- 1 (ha)- 1 (sp)- 2 (cl)
2 (sp)- 3 (ha)- 3 (sp) -4 (ha)
p -- -- p -- -- ?

Neem je uit?
User avatar
Tijntje
Posts: 527
Joined: 01 Apr 2009, 14:36
Location: Utrecht

Re: uitnemen?

Post by Tijntje »

Waarom heb ik niet meteen 4 (sp) geboden?

(Edit: in plaats van 3 (sp) )
Last edited by Tijntje on 16 Nov 2012, 08:56, edited 1 time in total.
I have certain god-like powers in the presence of alcohol.
(Bilious, the Oh God of Hangovers, from Hogfather by Terry Pratchett)
wouterf

Re: uitnemen?

Post by wouterf »

Maat heeft voorgepast en met maar 11hcp doen we niet aan constructief bieden, ik had direct 3 (sp) geboden. Laat ze dan nog maar in 4 (ha) komen.

Nu weet ik het niet, met alleen ha aas als verdediging lijkt 4 (ha) te zitten. Ik denk dat ik met tegenzin 4 (sp) bied.
User avatar
nijn11
Posts: 721
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: uitnemen?

Post by nijn11 »

Ook ik zie het nut van 3 (sp) niet helemaal, maar nu gaap ik 4 (sp) . 6 losers, 9-fit... wat kan je gebeuren?
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
dirk
Posts: 76
Joined: 03 Apr 2009, 09:27

Re: uitnemen?

Post by dirk »

Wat betekent de 2 (sp) van maat precies en had hij nog andere biedingen als hij een mooie hand had gehad?

Zou nu zomaar kunnen dat hij iets van een 3-3-3-4 heeft met best weinig platen. LHO steunde pas tweede keer de harten dus maat kan er zo nog 3 hebben. Kan 4 (sp) dan niet te veel gedubbeld down gaan tegen een niet kwetsbare 4 (ha) ?

En is 4 (ha) wel zo zeker gemaakt. Geef maat 3 harten, Vxx of Txx, en je hebt al twee troefslagen. Maat zit waarschijnlijk nog tegen in klaveren en er komt wellicht een schoppenslag binnen. Dan kan 4 (ha) nog knap lastig worden om te maken. Denk dat maat eerder iets meebrengt in de verdediging tegen 4 (ha) dan voor je 4 (sp). Ik zou denk ik in viertallen niet uitnemen.
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: uitnemen?

Post by Floris »

ik neem ZEKER NIET uit. het is 4-tallen dus ik kan met uitnemen weinig winnen en heel veel verliezen als het een phantomsave blijkt te zijn. En dat laatste zou zomaar kunnen: ik pas en start mn singleton. met een zwart Aas bij maat is het al bijna down.

overigens ben ik ook voor direct 3 (sp) bieden. als ze daarna nog in 4 (ha) komen (gezien het biedverloop denk ik van wel) laat ik dat ook rustig staan: ik heb mn werk gedaan en nu maar kijken of de tegenstander het goed doet...
Post Reply