never argue with succes

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

never argue with succes

Post by Erik »

Je hebt net op een cursusavondje wat houvast gegeven aan de cursisten hoe ze zich een beetje kunnen wapenen tegen al die preëmtieve openingen die je tegenwoordig om de oren vliegen. Je kaart wat na en raapt in de 4e hand op:
-
AHxxx
AHBxx
HVx

En links van je begint het bieden met 4 (cl) je maat past en rechts doet er nog eentje bij
Succes!
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
User avatar
Tijntje
Posts: 525
Joined: 01 Apr 2009, 14:36
Location: Utrecht

Re: never argue with succes

Post by Tijntje »

Hmmm... is in de cursus al Extended Leaping Michael's aan de orde gekomen?
Dan zou een sprong naar 6 (di) ruiten en een major beloven en dat lijkt me wel wat. Dat kan je natuurlijk ook aanpassen (6 (cl) is ruiten en een major en 6 (di) is beide majors).

Bij gebrek aan deze truuk hou ik het maar bij een voorzichtige 5 (ha) . Het zal best slam kunnen zijn, maar ik ben een hele hoop schoppens kwijt. Maat heeft er vast flink wat, maar als ik zijn 5 (sp) corrigeer naar 6 (di) , zou hij toch moeten kunnen zien dat ik er niet veel heb...
I have certain god-like powers in the presence of alcohol.
(Bilious, the Oh God of Hangovers, from Hogfather by Terry Pratchett)
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: never argue with succes

Post by nijn11 »

Dubbel. Zijn ze nou helemaal van de potten besnuffeld!
Hmm... is zeker negatief hè? En maat gaat zeker 6 (sp) bieden... Nou, dan bied ik gewoon uph6 SA, pûh.
(hahaha - de ^ is [shift][6], ook dat nog)
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: never argue with succes

Post by Erik »

Ik heb zeg maar dezelfde redenatie gevolgd als Tijntje en bood 5 (ha) wat vervolgens werd rondgepast.
Oost, de 4 (cl) openaar, startte een verrassende kleine schoppen
Toen de Dummy openging vielen mijn ogen zo'n beetje uit hun kassen
AVxx
Txxxx
Vx
Bx
Mijn eerste instinct was: "nou daar had wel een 6e aan gemogen" totdat ik nog eens naar ons gezamenlijk klaveren bezit keek. Ook het beperkte aantal schoppens dat wij samen hadden wekte toch enige verbazing.

Bekijk nu de creativiteit van de Westspeler.
Bxxxxxxx
x
Txxx
-
Onder het mom van: "8 troeven hebben we samen al, dus ik heb ze niet meer nodig" besloot hij met deze hand het preëmptieve bod van zijn maat eentje op te hogen. Daardoor startte oost niet met (cl) A en (cl) getroefd, waardoor elk slem overleden zou zijn. Nu waren het 13 eenvoudige slagen

Gezellig avondje. dat was zeker
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
Vindaloo

Re: never argue with succes

Post by Vindaloo »

Erik wrote:Ik heb zeg maar dezelfde redenatie gevolgd als Tijntje en bood 5 (ha) wat vervolgens werd rondgepast.
Oost, de 4 (cl) openaar, startte een verrassende kleine schoppen
Toen de Dummy openging vielen mijn ogen zo'n beetje uit hun kassen
AVxx
Txxxx
Vx
Bx
Mijn eerste instinct was: "nou daar had wel een 6e aan gemogen" totdat ik nog eens naar ons gezamenlijk klaveren bezit keek. Ook het beperkte aantal schoppens dat wij samen hadden wekte toch enige verbazing.

Bekijk nu de creativiteit van de Westspeler.
Bxxxxxxx
x
Txxx
-
Onder het mom van: "8 troeven hebben we samen al, dus ik heb ze niet meer nodig" besloot hij met deze hand het preëmptieve bod van zijn maat eentje op te hogen. Daardoor startte oost niet met (cl) A en (cl) getroefd, waardoor elk slem overleden zou zijn. Nu waren het 13 eenvoudige slagen
Elk slem behalve 6NT...
User avatar
Remco
Posts: 432
Joined: 02 Apr 2009, 08:44

Re: never argue with succes

Post by Remco »

6 (cl) gaat ook niet down op (cl) aas, (cl) vertroefd :mrgreen:
Post Reply