Kleurtje

Deel hier je afspeel problemen/vragen/verhalen
Post Reply
HenkU
Posts: 145
Joined: 03 Apr 2009, 08:15
Location: Rozendaal
Contact:

Kleurtje

Post by HenkU »

Doe ik ook eens een keertje mee met de toptraining oost, krijg ik deze voor mijn kiezen.

(di) AK753

(di) T62

NT, je mag kiezen waar je begint, te spelen voor 4 slagen, met 1 entree bij de AK en een heleboel
entrees bij de T62.

Henk
Kees

Re: Kleurtje

Post by Kees »

Ik kan natuurlijk thuis in mijn roudi boek kijken, maar laat ik het eens gewoon simpel proberen.

Speelplan A): Ruiten Aas, Heer, en 10
Speelplan B): Ruiten duiken, gevolgd uiteraard door AH
Speelplan C) Ruiten Aas, ruiten naar de 10
Speelplan D) Ruiten 10 voorspelen en laten razen. Indien gedekt, nemen en een ruiten naar de 6.


Alles werkt bij 3-2 en niets bij ruiten 5-0. (met als detail dat speelplan A bij QJ sec 5 slagen wint)
Het gaat dus om de meeste winners bij de 4-1 zitsels.

Er zijn 10 4-1 + 1-4 zitsels, en bij 3 zitsels ben je sowieso kansloos (QJxx achter).
Dus probeer er zoveel mogelijk van de 7 te krijgen.

A) 0 uit 7
B) 0 uit 7
C) Wint bij Q of J sec links, indien je entree naar dummy niet getorpedeerd kan worden (anders wordt er opgestapt en getorpedood), vangt niets bij de 4-1 zitsels. Dus 2 uit 7
D) Wint niets bij de 1-4 zitsels (je voelt je alleen dom), wint bij de 9 of 8 sec rechts en bij de situatie waar links de verleiding niet kan weerstaan om met J98x te dekken (daarna voelt hij zich dom).
Dus ook 2 uit 7, met een bonuskansje.

Ofwel, indien je lengte links verwacht speelplan D en lengte rechts speelplan C.
User avatar
Martin
Posts: 571
Joined: 02 Apr 2009, 17:44

Re: Kleurtje

Post by Martin »

Maar even iets minder makkelijk leesbaar gemaakt zodat iedereen zelf kan nadenken Normaal is volgens mij om het aas te slaan en dan een kleintje naar de T te spelen als er links een plaatje sec is gevallen. Afhankelijk of de entree bij de AH753 weggespeeld kan worden, werkt dat wel/niet. Als de entree niet weggespeeld kan worden, speel ik het zo. Zo niet dan speel ik de T voor met het idee om rechts ruiten 8 sec te pinnen en, als de T gedekt wordt, daarna ruiten 4 eruit te snijden.
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: Kleurtje

Post by Erik »

Ik ben te dom voor dit soort dingen. Het enige dat ik nog snap is dat als ze 4-1 zitten ik veel manieren heb om het verkeerd te doen. Ik begin met het meppen van het Aas en als er een plaatje valt kijk ik vervolgens een tijdje naar het plafond of de kans nu groter is dat één plaatje sec zit of beide plaatjes sec zitten. Dat weet ik na 2 minuten nog steeds niet en gisteren speelde ik een kleintje naar de 10 dus vandaag mep ik de heer.
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
Post Reply