lastig afspeelspelletje

Deel hier je afspeel problemen/vragen/verhalen
Post Reply
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

lastig afspeelspelletje

Post by K-J »

Ook uit de 2e divisie viertallen:

(sp) AB54
(ha) H764
(di) V3
(cl) AHB

(sp) HV10972
(ha) 1093
(di) 54
(cl) 64

Niemand kwetsbaar speel je als zuid 4 (sp) . De tegenpartij heeft niet meegeboden. Links start met (cl) 9.
Speelplan gevraagd.
User avatar
Roelf
Posts: 354
Joined: 02 Apr 2009, 09:06

Re: lastig afspeelspelletje

Post by Roelf »

Als de start volgens de kaart van VT9.. kan zijn, na troeftrekken (cl) naar de boer.
Als dat lukt ruiten weg op 3e (cl) r.
Daarna eerst (ha) 10 doorlopen en daarna (ha) naar de heer.

Als start niet van onder de vrouw kan, na troeftrekken (ha) 10 voor en hopen dat in deze slag 2 platen over elkaar vallen (secce plaat bij oost).
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: lastig afspeelspelletje

Post by K-J »

(cl) 9 ontkent een honneur in klaver, dus (cl) V zit fout
User avatar
Martin
Posts: 571
Joined: 02 Apr 2009, 17:44

Re: lastig afspeelspelletje

Post by Martin »

Ik neem (cl) Aas, trek de troef, speel (cl) H en (cl) B, waarop ik een ruitje afgooi. Oost komt aan slag en zal hopelijk (di) Aas op tafel leggen en ruiten doorspelen. Die troef ik en dan zijn de lage kleuren geelimineerd.
Nu (ha) naar de heer en (ha) eruit. Ik hoop op (ha) VB in de doubleton, maar neem extra kansjes mee dat er iemand loopt te slapen. Niet erg kansrijk, maar ik zie niets beters.

Het alternatief is iemand spelen op (ha) aas sec, maar dan hadden de tegenstanders het altijd goed kunnen doen door (ha) aas een keertje mee te nemen.
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: lastig afspeelspelletje

Post by K-J »

Je lijkt inderdaad in de lage kleuren een ingooi te hebben, maar de tegenpartij lijkt weer veilig harten te kunnen spelen en dat betekent dat je maakkansen gering zijn. (ha) VB sec bij oost is inderdaad zo ongeveer je enige kans en anders een tegenspelfoutje.

Het spel verliep bij ons aan tafel wel grappig.
De leider nam inderdaad (cl) A en trok 3x troef (die zaten namelijk 3-0, de driekaart bij west). Daarna speelde hij (cl) H en (cl) B, die hij troefde waarop west een ruiten bijspeelde. Toen ging de leider eruit met ruiten. West stapte op met (di) H en speelde ruiten na voor de aas van oost. Die speelde (cl) 10 na in de volgende situatie:

(sp) 5
(ha) H764
(di) -
(cl) -

(sp) 109
(ha) 1093
(di) -
(cl) -

De leider keek blij verrast naar deze kaart in de dubbelrenonce en gooide snel een harten weg in zijn hand en troefde aan tafel. Helaas moest hij toen de harten van tafel afspelen en verloor hij twee hartenslagen, terwijl oost inderdaad (ha) VB sec had....
User avatar
Roelf
Posts: 354
Joined: 02 Apr 2009, 09:06

Re: lastig afspeelspelletje

Post by Roelf »

goed tegenspel van jullie!
Post Reply