Heb je een kans?

Deel hier je afspeel problemen/vragen/verhalen
Post Reply
User avatar
K-J
Posts: 1438
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Heb je een kans?

Post by K-J »

4tallen (oefentoernooi Theseus), allen kwetsbaar

(sp) V64
(ha) 542
(di) V754
(cl) V74

(sp) A10
(ha) HB93
(di) AHB2
(cl) H109

Na tweemaal pas opent oost de bieding met 2 (di) , zwak met beide majors. Je vindt de zuidhand net te sterk voor 2SA en besluit tot 3SA dat je mag spelen.
West start (sp) 2 (1e, 3e, 5e), deze loopt via de 4 en de 7 naar jouw (sp) 10. En nu?

Bedenk eerst je speelplan zelf, lees daarna eventueel hieronder enige informatie over de kaarten van de tegenpartij (selecteer de tekst om deze te kunnen lezen, probeer je speelplan hier niet door te laten leiden):

- de ruitens zitten 3-2 bij de tegenpartij (driekaart bij west)
- west heeft (ha) V
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: Heb je een kans?

Post by Erik »

Kansen zijn er wel, maar of ze te combineren zijn? Je moet waarschijnlijk (cl)B vinden. De ruitens moeten 3-2 zitten.
- Schoppens 4-4 en west (ha)V sec.
- Schoppens 6-2 en west (ha)Ax.
en meer kan ik niet bedenken.

De eerste optie lijkt me de meest waarschijnlijke. Wel lijkt (di)2 een belangrijke kaart te worden, dus begin ik maar eens met 3 rondjes ruiten eindigend in de dummy, zorgvuldig de 5 in dummy (want die vermaledijde (di)7 ligt nu al een slag te lang in de dummy) en 2 in de hand overhoudend. Dan maar eens harten naar de heer. Die moet zo'n beetje houden en dan maar hopen dat daar de vrouw onder plokt. Dan (cl)H om een klaverslag te ontwikkelen en weer aan slag met schoppen met de zorgvuldig bewaarde ruitens gebruiken om harten naar de 9 te spelen. Opps zullen wel (ha)A en 2x schoppen meenemen. Tenslotte met klaver vrouw naar de dummy. 4x ruiten, 2x harten, 2x schoppen, 1x klaver.

Plokt de vrouw niet, dan moeten er 2 klaverslagen gemaakt worden. Ik snij maar meteen over west voor (cl)B. 4x ruiten, 1x harten, 2x schoppen en 2x klaveren.
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: Heb je een kans?

Post by Floris »

hum... het lijkt vrij onmogelijk om te voorkomen dat de tegenpartij (ha) A, (cl) A en 3 schoppens opraapt...

de enige kansen lijken te zijn dat West begonnen is met (sp) Hx2 of (ha) plaatje sec (waarop ik dan ook specifiek moet spelen!) en voor dat laatste heeft Oost een 5-5 nodig en dat hebben ze niet zo vaak. ik ga maar voor blokkerende schoppens.

(di) AH, nu beiden bekennen (di) B overgenomen met (di) V. Oost lijkt een 5422 te hebben. ik speel harten op die ik licht dek (voor (ha) V). aan slag met (sp) A steek ik over in ruiten en doe weer harten voor, die ik licht dek.

dit gaat toch mis met beide azen in Oost, maar dan heb je echt geen kans volgens mij...
Post Reply