Broddelwerk

Deel hier je afspeel problemen/vragen/verhalen
Post Reply
User avatar
K-J
Posts: 1439
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Broddelwerk

Post by K-J »

4tallen, 2e divisie

O/NZ

(sp) AH8732
(ha) A63
(di) AB4
(cl) H

(sp) -
(ha) HVB874
(di) 8
(cl) B98532

Oost opent 1 (cl) (vanaf een dubbelton) en zuid volgt, ondanks de ongunstige kwetsbaarheid, met deze bijzondere verdeling 2 (ha) , zwak. West past en noord windt er verder geen doekjes omheen, vraagt azen en naar troefvrouw en knalt 6 (ha) .
West start (cl) 4 (1e, 3e, 5e), via de heer voor de aas van oost, die (di) H naspeelt. Wat wordt je speelplan?
Als je meer info nodig hebt voor je speelplan: als je in zuid nog een keer klaveren speelt bekend west niet meer.
User avatar
Gary McAlley
Posts: 846
Joined: 09 Apr 2009, 18:39

Re: Broddelwerk

Post by Gary McAlley »

een crossruff me de enige kans, dus 3 (cl) s troeven in dummy. Dus 3 keer naar de hand komen. Het veiligst lijkt me om te beginnen met (sp) A, H en kleintje getroefd. Dit om te voorkomen dat links vroegtijdig zijn schoppens loost op mijn klavers (btw wat speelt hij als hij niet bekent op (cl) ? Als dat (sp) is dan helemaal reden om snel met schoppen te beginnen). Als dat derde schopje niet wordt overgetroefd heb ik nog 2 ruitens om naar de hand de komen als de tegenstanders verder geen distributionele verrassingen hebben.
Last edited by Gary McAlley on 30 Oct 2018, 12:23, edited 1 time in total.
User avatar
Gary McAlley
Posts: 846
Joined: 09 Apr 2009, 18:39

Re: Broddelwerk

Post by Gary McAlley »

Gary McAlley wrote: 29 Oct 2018, 19:57 een crossruff me de enige kans, dus 3 (cl) s troeven in dummy. Dus 3 keer naar de hand komen. Het veiligst lijkt me om te beginnen met (sp) A, H en kleintje getroefd. Dit om te voorkomen dat links vroegtijdig zijn schoppens loost op mijn klavers (btw wat speelt hij als hij niet bekent op (cl) ? Als dat (sp) is dan helemaal reden om snel met schoppen te beginnen). Als dat derde schopje niet wordt overgetroefd heb ik nog 2 ruitens om naar de hand de komen als de tegenstanders verder geen distributionele verrassingen hebben.
Sorry hier gaat iets mis. Was alleen de bedoeling om een t in een d te veranderen
Post Reply