Een makkelijke manche

Deel hier je afspeel problemen/vragen/verhalen
Post Reply
User avatar
K-J
Posts: 1439
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Een makkelijke manche

Post by K-J »

Tweede divisie viertallen

Kwetsbaar tegen niet

(sp) V2
(ha) VB76
(di) A642
(cl) B95

(sp) 9743
(ha) AH10984
(di) B7
(cl) A

Met de zuidhand open je 1 (ha) . Links volgt 3 (di) (zwak). Partner 3 (ha) en met de zuidhand gooi je de manche vol. Start is (di) H. Wat wordt je speelplan?
User avatar
Gary McAlley
Posts: 846
Joined: 09 Apr 2009, 18:39

Re: Een makkelijke manche

Post by Gary McAlley »

(cl) A en zo vaak mogelijk schoppen zou ik denken. Ik zal wel iets simpels over het hoofd zien. Een keer troeftrekken kan te veel zijn.
User avatar
Arnaud
Posts: 210
Joined: 19 Jun 2009, 12:18

Re: Een makkelijke manche

Post by Arnaud »

Het heeft geen zin om de ruiten start te duiken. Dus ik leg het aas en kijk of rechts afroeft. Zo niet dan denk ik verder, zoja dan kijk ik waar die mee terug komt en denk ik weer verder,
User avatar
K-J
Posts: 1439
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Een makkelijke manche

Post by K-J »

(di) A houdt, rechts bekend gewoon.
User avatar
Arnaud
Posts: 210
Joined: 19 Jun 2009, 12:18

Re: Een makkelijke manche

Post by Arnaud »

In dat geval speel ik nu ook klaveren naar het aas en schoppen terug. Als links neemt en ruiten en klaveren doorspeelt heb ik het gemaakt. Als links neemt en schoppen na speelt en rechts speelt klaveren troef ik hoog en steek over met ruiten aftroevers in ruiten. Als rechts neemt en klaveren speelt troef ik hoog en speel ruiten. Links moet nemen en dan bij ruiten, schoppen of klaveren na kan ik laag troeven of de 5 overtroeven. Dan is het ook simpel schoppen na en de hoge cross ruff. Als er genomen wordt en troef gespeeld dan kan ik ook nog de schoppen doorspelen. Volgens mij maak je het zo altijd tenzij de klaveren 9-0 zitten.
Jan
Posts: 68
Joined: 15 Oct 2019, 20:05

Re: Een makkelijke manche

Post by Jan »

Ik sluit me aan bij aas, aas, schoppens. 1x troef kan fataal zijn met de hartens 3-0. De kans daarop is groter dan dat een aas afgetroefd wordt.
User avatar
K-J
Posts: 1439
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Een makkelijke manche

Post by K-J »

Deze manche bleek inderdaad makkelijk te zijn voor het forum: meteen schoppen spelen zorgt ervoor dat je altijd twee schoppens in de dummy kan troeven en 10 slagen zijn dan (vrijwel) zeker.
De troeven zitten overigens 3-0, dus als je begint met een rondje troef geef je de tegenpartij de kans om het contract down te spelen.
Post Reply