Een moeilijke manche

Deel hier je afspeel problemen/vragen/verhalen
Post Reply
User avatar
K-J
Posts: 1439
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Een moeilijke manche

Post by K-J »

Tweede divisie viertallen

niemand kwetsbaar

(sp) V83
(ha) 973
(di) VB543
(cl) 85

(sp) A1065
(ha) AH1042
(di) 10
(cl) AH10

Na 1 (ha) heeft maat zeer licht gesteund met 2 (ha) , waardoor je in een scherpe 4 (ha) zit.
De start is (cl) V. Oost speelt (cl) 9 bij (af).
Wat wordt je speelplan?
User avatar
Gary McAlley
Posts: 846
Joined: 09 Apr 2009, 18:39

Re: Een moeilijke manche

Post by Gary McAlley »

Vrees dat het ongeïnspireerd twee keer troeftrekken, klaveren troeven en schoppen naar de V wordt in de praktijk. Is natuurlijk niet de oplossing want dan was dit geen probleem, maar zie even niks eleganters.
User avatar
Arnaud
Posts: 210
Joined: 19 Jun 2009, 12:18

Re: Een moeilijke manche

Post by Arnaud »

Phew dat is hoog. Ik zie 1 ruiten, 1 harten en 1 of meer schoppen verliezers. Ik speel maar harten aas, en direct een schoppen naar de vrouw. Als die verlierst aan de heer rechts kom ik aan slag en speel een hoge troef, klaveren hoog en getroeft en snij over schoppen boer. Speelt links de heer dan doe ik iets vergelijkbaars (behalve een extra entree) en snij over de boer links. (na schoppen vrouw gespeeld te hebben).

Wint bij of HBx/B9/Bxx/Bxxx rechts.
Jan
Posts: 68
Joined: 15 Oct 2019, 20:05

Re: Een moeilijke manche

Post by Jan »

Zeer twijfelachtig steuntje van partner. Maar ja, nu maar eens 4 (ha) maken.

Het lijkt erop dat de troeven rond moeten zitten. Dan maken we i.i.g.
- 4 troeven in de hand
- 2 klavers
- 1 klaver getroefd
- 1 schoppen

Da's nog twee slagen te weinig, die uit schoppen of ruiten moeten komen. Als de schoppens heel goed zitten (heer goed, boer goed, 3/3, etc), dan zitten die later ook nog wel goed.

Als er iets met de ruitens moet gebeuren, moet dat wsl. nu gebeuren wat betreft entrees.

Ik speel in slag 2 maar eens ruitentien voor. Die zal links of rechts wel nemen (hopelijk links) en die weet ook nog niet precies wat er moet gebeuren. Afhankelijk van wat hij naspeelt, kijk ik wel verder...

Wellicht krijg ik zo ook nog wat meer info over hoe ik de schoppen moet aanpakken.
User avatar
K-J
Posts: 1439
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Een moeilijke manche

Post by K-J »

Deze manche was inderdaad erg moeilijk en in ieder geval te moeilijk voor KJ:

.............. (sp) V83
.............. (ha) 973
.............. (di) VB543
.............. (cl) 85
(sp) B972................. (sp) H4
(ha) 86.................... (ha) VB5
(di) A7.................... (di) H9862
(cl) VB742................ (cl) 963
.............. (sp) A1065
.............. (ha) AH1042
.............. (di) 10
.............. (cl) AH10

KJ speelde ongeïnspireerd af. Hij nam (cl) A en speelde schoppen naar de vrouw. Toen kon het spel meteen terug in het mapje en was hij 1 down.
Ik denk dat Jan in ieder geval een stuk beter begint door in slag twee ruiten te spelen. Hoe het spel verder zal verlopen is echter moeilijk te zeggen. In de tweede divisie eindigde 6 spelers in 4 (ha) . 4x down en 2x gemaakt. Maar die laatste twee kregen geen (cl) V start, maar (di) A (nog niet makkelijk) en (ha) 8 start (dat helpt wel, want nu heb je geen hartenverliezer meer).
Post Reply