Starten

Deel hier je afspeel problemen/vragen/verhalen
Vindaloo

Re: Starten

Post by Vindaloo »

Waarom moet de dubele snit in (cl) werken als partner duikt? Je gooit op hartenstuk toch nog steeds 2 klavers weg, of mis ik iets?
HenkU
Posts: 145
Joined: 03 Apr 2009, 08:15
Location: Rozendaal
Contact:

Re: Starten

Post by HenkU »

Kees wrote:Post Mortem

(sp) AHxx
(ha) B
(di) AVxxx
(cl) xxx


(sp) x
(ha) HVx
(di) Hxxxx
(cl) ABTx

De tegenpartij had tijdens het bieden de overdrive aan staan, maar het bereikte slam was zeker niet onredelijk.
Partner startte schoppen, zoals bijna het hele forum hier, waarna de leider de troeven trok en harten boer liet razen. Als je nu duikt dan moet de dubbele snit in klaveren werken, en dat doet ie, maar partner nam en toen was het ook over. Alleen klaverenstart brengt dit contract om zeep. Ik heb er lang over nagedacht, maar zonder voorkennis kan ik niet echt een lekkere reden vinden waarom je dat zou moeten starten.
Als maat (ha)B duikt, dan steekt de leider met een (sp) introever over en speelt (ha)H waarop hij een klaver wegdoet: 2 hartens, 2 schoppens, (cl)A en 7 troefslagen zijn er 12.
Vindaloo

Re: Starten

Post by Vindaloo »

Klaverstart was hier misschien winnend, maar je verzint in de regel natuurlijk een start waarbij je 1 plaatje bij maat nodig hebt, en niet 2. Ik zou als leider behoorlijk ziek zijn als iemand die idiote start tegen mij verzonnen had...
Kees

Re: Starten

Post by Kees »

Bij klaverstart heb je natuurlijk ook maar één plaatje bij maat nodig. Precies het enige plaatje dat hij heeft.
En het hartenspeelplan is inderdaad een stuk beter (namelijk koud) dan de dubbele klaverensnit.
Vindaloo

Re: Starten

Post by Vindaloo »

Je hebt gelijk, ik dacht dat ik zelf xxx in (cl) had...
Post Reply