Klaar voor de Start...?

Deel hier je afspeel problemen/vragen/verhalen
Post Reply
Jannes

Klaar voor de Start...?

Post by Jannes »

Grand National Teams qualifiers, halve finale.

(sp) xx
(ha) T9xx
(di) Hxxxx
(cl) xx

RHO - LHO
2 (sp) - 2NT *
3 (sp) ** - 6 (sp)

* = vraagt
** = antwoordt goede kleur & goede hand

Iedereen kwets. Wat kom je waarom uit?
User avatar
Martin
Posts: 572
Joined: 02 Apr 2009, 17:44

Re: Klaar voor de Start...?

Post by Martin »

Mijn middelste (di). Ervan uitgaande dat de tegenstanders niet gek zijn, zal 6 (sp) wel in de buurt zijn. Omdat ze geen azen gecheckt hebben zal er wel maximaal 1 aas ontbreken. Met (di) uit ontwikkelen we misschien een slag en als we (di) AV missen, dan is de kans redelijk dat de leider in slag 1 moet beslissen of er gesneden moet worden of niet. Met (di) A in dummy en (di) V bij de leider ben ik misschien de schlemiel, maar ook dan alleen als de leider anders niet aan 12 slagen komt.
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: Klaar voor de Start...?

Post by nijn11 »

Was 2 (sp) in de 1e hand of heeft maat voorgepast?

Anyway, troefstart is natuurlijk de meest klimaatneutrale start, dus die zal het in de praktijk wel worden. Ik mis hier overigens wel het gevoel aan tafel, wat voor soort tegenstanders het zijn, wat de stemming is, wat de stand is, kortom: hoe betrouwbaar is het klitskletsklanderebieden?

Hoewel: klitskletsklandere... LHO heeft nog wel geïnformeerd, en was blijkbaar vooral geïnsteresseerd in de kwaliteit van de kleur. Anders was er nog wel wat gecued en zo. LHO is ook niet geïnteresseerd in 7 (sp) , anders was het biedverloop ook wel wat subtieler gegaan. Hmm. Dat zou kunnen wijzen op iets als Vx, AHVxxxx, Ax, xx - snel aan slag, troeven rapen, lange kleur cashen en je oom is supporter van Feyenoord. Dat zou betekenen dat we haast hebben en dat troefstart het tempo weggeeft. Maar ja, wat wordt het dan? Klaveren voor maats AH/AV, ruiten voor maats A of harten voor maats introever of AH/AV?

Nog meer hmm... maat zal rond de 8, 9 punten hebben, anders was er wel onderzoek naar 7 (sp) gedaan. Ja, nou en? Nou... maat heeft in ieder geval ruimte voor een AH of AV combi. Mijn klaveren zijn te kort - dat zou zo maar eens de bakkleur van dummy kunnen zijn. Ruiten valt ook af, want dan had ik niet al die bovenstaande onzin hoeven te beredeneren (hoewel het allemaal ook kan gelden als excuus om (di) H te starten). Blijft over harten. Ja. Ik start (ha) 10 en ben daarmee de winnaar geworden van de Clarence Seedorf-trofee 2011
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
User avatar
Roelf
Posts: 354
Joined: 02 Apr 2009, 09:06

Re: Klaar voor de Start...?

Post by Roelf »

(di) x, aanvallend starten, eens met Martin.
Vindaloo

Re: Klaar voor de Start...?

Post by Vindaloo »

Kennelijk werd links enthousiast over het feit dat maat een goeie kleur heeft. Ik vermoed een bakkleur in de dummy aan te treffen met alle controles, iets als xx AVB Ax AHVxxxx. Met zo'n hand zou ik niet gaan azenvragen omdat groot slem nog steeds ' maar' 68% is tegenover AHVxxx. En als maat wellicht troefvrouw mist hebben we alleen de tegenstanders maar geholpen.

Maar goed, wil het slem downkansen hebben dan moet maat een troef aas meebrengen, en wij in de eerste slag een slag ontwikkelen. (ha) of (di) is mij eigenlijk om het even. Nee, ik start gewoon de kleur waar ik wat in heb. Knappe leider als-die hem naar zijn vrouw durft te laten doorlopen.
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: Klaar voor de Start...?

Post by Erik »

Ik start met ruiten. dat lijkt mij de enige kans om iets voor onze kant te ontwikkelen. Als maat 2 slagen van top heeft geloof ik niet dat die zullen weglopen en als maat een troef A of H heeft dan is het wel fijn als wij onze 2e slag al ontwikkeld hebben.
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
Post Reply