Dombotoernooi spel 26 middag

Deel hier je afspeel problemen/vragen/verhalen
Post Reply
User avatar
Gary McAlley
Posts: 851
Joined: 09 Apr 2009, 18:39

Dombotoernooi spel 26 middag

Post by Gary McAlley »

zijn er meer mensen op dit forum leider geweest in dat spel? zie http://nbbuitslagen.transfer-solutions. ... _Page30.do
en klik op 'spelverdelingen'.

zo ja, hoe heb je afgespeeld in 4 (ha) door oost? Zo nee, hoe zou je dat doen? bij ons gaf noord een uitkomstdoublet op 2 (di) (Jacoby) waarna zuid (di) startte.
User avatar
Tijntje
Posts: 525
Joined: 01 Apr 2009, 14:36
Location: Utrecht

Re: Dombotoernooi spel 26 middag

Post by Tijntje »

In het kader van de nationale open-deur-week: je mag natuurlijk maar een stroefslag verliezen. Mijn instinct zegt me dat ik de dubbele snit moet nemen (eerst de Q laten rennen en later de 10), maar SuitPlay (hier te downloaden: http://home.planet.nl/~narcis45/SuitPlay/) denkt daar anders over...

De beste kans op vier slagen is om een kleintje naar de 10 te spelen. Als die verliest aan de boer, moet de heer daar ook zitten (en dan niet in vieren). Later laat je de Q rennen of speel je de 5 naar de 9 - dat is om het even. Een uitgebreide analyse laat ik graag aan Martin over 8-)
Ik volsta met de opmerking dat de maakkans 61,6087% is.

Geen idee wat er bij ons aan tafel gebeurde, overigens. Maar daar had ik die dag wel vaker last van :roll:
Oh ja, en mijn instinct vertrouw ik ook niet meer...

Edit: link aangepast
Last edited by Tijntje on 10 Jun 2011, 08:00, edited 1 time in total.
I have certain god-like powers in the presence of alcohol.
(Bilious, the Oh God of Hangovers, from Hogfather by Terry Pratchett)
User avatar
Gary McAlley
Posts: 851
Joined: 09 Apr 2009, 18:39

Re: Dombotoernooi spel 26 middag

Post by Gary McAlley »

ok ik begrijp dat de link niet werkt. Het probleem komt erop neer hoe je de troeven

A9432 (dummy)

tegenover

V105 (hand)

voor één verliezer speelt. Ik vertrouwde op hetzelfde instinct als Tijntje. Dat ging dus mis in dit geval.

3SA durfde ik niet meer te bieden na uitkomstdoublet en gaat ook down op ruitenstart.
User avatar
Tijntje
Posts: 525
Joined: 01 Apr 2009, 14:36
Location: Utrecht

Re: Dombotoernooi spel 26 middag

Post by Tijntje »

Ik heb de link aangepast.

De Meev heeft gelijk: als je de handen verandert in A9832 en Q104 (of A9432 en Q108), moet je wel beginnen met de Q voor te spelen. De maakkans wordt dan ineens zo'n 74%.

Wij als Dombo-ers wisten natuurlijk al lang wat een verschil een 8 kan maken 8-)
I have certain god-like powers in the presence of alcohol.
(Bilious, the Oh God of Hangovers, from Hogfather by Terry Pratchett)
Post Reply