domboys training 26-9

Deel hier je afspeel problemen/vragen/verhalen
Post Reply
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

domboys training 26-9

Post by Floris »

een leuk tegenspelprobleempje voor deze noordhand:

butler: W/Allen kwetsbaar

N
(sp) VBT2
(ha) 972
(di) A87
(cl) 653
----------------------- (sp) 97643
----------------------- (ha) B84
----------------------- (di) HB
----------------------- (cl) BT7

het bieden:
(1 (di) ) - pas - (1 (sp) ) pas
(2 (ha) ) - pas - (2 (sp) ) pas
(3SA) - a.p.

je besluit uit te komen met (cl) 6 --> T, V, H. De leider speelt (di) 2. je duikt en dummy wint de slag met de H (maat speelt de 4: in principe hoog = even). de leider gaat verder met (di) B --> 6, V, A. Ga je nu door met klaveren of probeer je iets anders? zaterdag lever ik de oplossing.
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: domboys training 26-9

Post by K-J »

Het lijkt erop dat de leider een 1-4-5-3 verdeling heeft en dan moet je nu (sp) 2 naspelen. Vooral belangrijk als partner (sp) Axx heeft.
Mogelijke hand van de leider:
(sp) H
(ha) AHxx
(di) V10xxx
(cl) AHx
wouterf

Re: domboys training 26-9

Post by wouterf »

Kijk het is me gelukt om iets gepost te krijgen :D

Ik vind het niet zozeer de vraag of je met iets anders moet terugkomen.
Het is meer de vraag of zuid met de vrouw moet komen terwijl hij ook het aas heeft.
Ik geef nu misschien wel veel weg over het zitsel maar met AVxxx is het dan verstandig om de vrouw als derde man te spelen? Nu denkt zijn partner dat het aas ook bij de leider zit, terwijl 3SA gewoon -1 kan door met klaveren door te gaan.
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: domboys training 26-9

Post by Floris »

SSST! je verklapt het. ;)

als ik nou jou of je maat aan t afzeiken was begrijp ik je reactie, maar ik ben de beslissing van mijn partner door de mangel aan het halen... gun me dat nou ;)
voor zaterdag zet ik het hele spel op t forum. dan leg ik uit hoe ik er tegenaan kijk en DAARNA mag je me daar over doorzagen :P

PS mooi toepasselijk plaatje heb ik trouwens gevonden voor mn account vind je niet? :D
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: domboys training 26-9

Post by K-J »

Eens met Willem (dat gaat weer de goede kant op ;) ).
Als je dit goede tegenspel bedenkt (de vrouw leggen voor het bewaren van de communicatie), dan moet je afspraken maken over hoe je dat je partner kan laten weten, anders is het voor hem een blinde gok.
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: domboys training 26-9

Post by Floris »

Dit was er aan de hand:

spel 4: W/Allen

-------------------- (sp) VBT2
-------------------- (ha) 972
-------------------- (di) A87
-------------------- (cl) 653
(sp) A--------------------------- (sp) 97643
(ha) AHV6---------------------- (ha) B84
(di) VT9532-------------------- (di) HB
(cl) H4-------------------------- (cl) BT7
-------------------- (sp) H85
-------------------- (ha) T53
-------------------- (di) 64
-------------------- (cl) AV982

(1 (di) ) - pas - (1 (sp) ) - pas
(2 (ha) ) - pas - (2 (sp) ) - pas
(3SA) a.p.

Na Frits' z'n goede klaverstart moet ik met deze dummy (cl) T natuurlijk met (cl) V dekken. Uiteraard zie ik dat Frits nu niet kan zien wie (cl) A heeft. van "odd-ball" heb ik eerlijk gezegd nog nooit gehoord, maar Frits en ik hanteren de afspraak dat we op een door de leider gespeelde kaart IN PRINCIPE een distributiesignaal geven. Als zo'n signaal nutteloos is doen we een Lavinthal of revolving-achtig signaal. Ik zie de ellende natuurlijk al van verre aankomen en probeer met een LAGE ruiten in slag 2 Frits naar een klaververvolg te dirigeren. Dat Frits dit niet ziet kan ik hem mijns inziens onmogelijk verwijten. Hij speelde de leider op (sp) H kaal, en switchte schoppen. Zo ging een illegale 3SA toch +2. Frits kwam overigens wel mooi met (sp) 2 terug. hetgeen ik toch een complimentje waard vind. hoeveel mensen zouden niet op de automatische piloot (sp) V voorspelen...

hoe dan ook: dit was voor ons een te moeilijk spel, en ik ben eerlijk gezegd wel een klein beetje blij dat de posters het aanvankelijk ook niet zagen ;)
Post Reply