Meest kansrijke speelwijze

Deel hier je afspeel problemen/vragen/verhalen
Post Reply
basm
Posts: 119
Joined: 02 Apr 2009, 08:27
Location: Utrecht

Meest kansrijke speelwijze

Post by basm »

Afgelopen viertallenwedstrijd, ik zit in 6 (sp) met deze hand:
(sp) A V 7 3
(ha) A x x
(di) H
(cl) A V x x x

op tafel:
(sp) 10 9 5 2
(ha) H V x
(di) A x x
(cl) H x x

(biedverloop, ik mag openen met mijn sterke hand:
1 (cl) - pas - 1 (ha) * - pas -
4 (sp) - pas - 4SA - pas -
5 (di) * - pas - 5 (ha) * - pas -
6 (sp) - pas - pas - pas
(1 (ha) =T-Walsh 4+ (sp) ; 5 (di) =0/3keycards; 5 (ha) vraagt troefvrouw)

Uitkomst is een klein ruitje naar mijn kale heer. Wat is nu de meest kansrijke speelwijze?
User avatar
Tijntje
Posts: 525
Joined: 01 Apr 2009, 14:36
Location: Utrecht

Re: Meest kansrijke speelwijze

Post by Tijntje »

Ik zou oversteken naar een hartenplaatje en schoppen tien laten rennen. Aangenomen dat die verliest, later nog een keer naar de dummy met harten en schoppen negen laten rennen. Dit gaat alleen fout met beide plaatjes achter de AQ-combinatie en bij een secce boer daarvoor. In het laatste geval kan je de acht (altijd weer die schoppen acht!) er namelijk niet meer uitsnijden. Al met al zo'n 73% kans.
I have certain god-like powers in the presence of alcohol.
(Bilious, the Oh God of Hangovers, from Hogfather by Terry Pratchett)
User avatar
Tijntje
Posts: 525
Joined: 01 Apr 2009, 14:36
Location: Utrecht

Re: Meest kansrijke speelwijze

Post by Tijntje »

willemm wrote:KJxxx links kan je ook niet aan
Je hebt gelijk. SuitPlay maakt geen verschil tussen "drie slagen" en "geen twee verliezers" ;)
I have certain god-like powers in the presence of alcohol.
(Bilious, the Oh God of Hangovers, from Hogfather by Terry Pratchett)
User avatar
Tijntje
Posts: 525
Joined: 01 Apr 2009, 14:36
Location: Utrecht

Re: Meest kansrijke speelwijze

Post by Tijntje »

willemm wrote:wat is dat plaatje trouwens?
Mijn avatar, bedoel je? Dat is de jonge Anakin Skywalker, met het silhouet van Darth Vader. Gejat van de filmposter van Star Wars I, The Phantom Dennis... euh, Menace ;)
I have certain god-like powers in the presence of alcohol.
(Bilious, the Oh God of Hangovers, from Hogfather by Terry Pratchett)
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Meest kansrijke speelwijze

Post by K-J »

Ik zou beginnen met een kleintje naar de vrouw en later snijden met (sp) 10. Met (sp) 10 beginnen verliest in meer gevallen waarin de schoppens 4-1 zitten.
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: Meest kansrijke speelwijze

Post by nijn11 »

Is niemand bang voor een introever? Oftewel: is het niet beter om eerst (sp) A te slaan, dan pas over te steken in (ha) en een de (sp) T te laten rennen? Gaat alleen fout bij Hxx links en Bx rechts, en bij een 4-1 zitsel waarbij niet in slag 2 de (sp) H, B, of 8 valt (en 4-1 de andere kant op)
Helpt in geval van harten 6-1 of klaveren 5-0. Hoewel klaveren 5-0 nog wel ook afhangt van de kleintjes - je hebt er wel 4 slagen in nodig.
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
basm
Posts: 119
Joined: 02 Apr 2009, 08:27
Location: Utrecht

Re: Meest kansrijke speelwijze

Post by basm »

nijn11 wrote:Is niemand bang voor een introever? Oftewel: is het niet beter om eerst (sp) A te slaan, dan pas over te steken in (ha) en een de (sp) T te laten rennen? Gaat alleen fout bij Hxx links en Bx rechts, en bij een 4-1 zitsel waarbij niet in slag 2 de (sp) H, B, of 8 valt (en 4-1 de andere kant op)
Helpt in geval van harten 6-1 of klaveren 5-0. Hoewel klaveren 5-0 nog wel ook afhangt van de kleintjes - je hebt er wel 4 slagen in nodig.
Dat was precies wat ik deed, en dat ging bijna mis, als mijn rechter buurvrouw iets zorgvuldiger had tegengespeeld:

Ik sloeg schoppen aas, daar vielen schoppen 4 en schoppen 6 onder. Toen stak ik over naar harten heer, en zette de schoppen 10, rechts bekende met de schoppen 8, ik gooide een kleine schoppen, en links bekende niet meer.

Dus 6 gemaakt, maar als rechts de schoppen boer op de 10 had gegooid, en ik had die met de vrouw gedekt, dan had zij met schoppen H en schoppen 8 nog twee slagen gehad. Kortom, met dit zitsel was mijn speelwijze fout, en had ik inderdaad moeten beginnen met schoppen tien laten rennen.
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: Meest kansrijke speelwijze

Post by nijn11 »

Ik dacht ik help Bas een beetje... ;)
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
Post Reply