BIC

Deel hier je afspeel problemen/vragen/verhalen
Post Reply
User avatar
een domme aap
Posts: 437
Joined: 02 Apr 2009, 11:50
Location: Utrecht

Re: BIC

Post by een domme aap »

Duiken lijkt niet veel zin te hebben, de tegenpartij speelt schoppen na en duiken die ook om hun communicatie te behouden. Pakken heeft als voordeel dat als ik rechts van slag kan houden, ik nog een stopje heb. Ik pak dus.
Daarna speel ik 4x ruiten - geen enkele reden om dat niet te doen, ik heb nog communicatie in harten. Het voordeel is - laat de tegenpartij maar wat weggooien. Ik neem aan dat er ik niet heel veel wijzer wordt van het afdraaien van de ruitens. Maar, dan is mijn plan om KL V te spelen - als links de Heer speelt, duik ik die (om mijn schoppenbezit te beschermen). Als rechts pakt moeten de schoppens maar rond zitten (of AQx goed).
Maar. Als links de heer heeft heb ik nog kansen op overslagen. De klavers kunnen rond zitten en links heeft ook problemen met weggooien als ie iets als Axxxx Vxxx xx Hx heeft...
Wacht eens - dan heeft rechts ook problemen met V9x Bxx xxx Txxx - wat moet hij op de vierde ruiten wegdoen? Een klaveren kan niet, want dan heb ik 4 klaverslagen. Een harten ook niet, want dan kan ik zijn maat ingooien - die moet dan immers zijn Vxx harten bewaren. Een schoppen ook niet, want dan kan ik op mijn gemak de vijfde klaveren hoogmaken en verlies ik 1S en 2K slagen.
Geen idee of het spel zo ligt, maar zo speel ik wel :)
Liever een domme aap in de boom, dan tegenover je aan tafel.
User avatar
Remco
Posts: 432
Joined: 02 Apr 2009, 08:44

Re: BIC

Post by Remco »

Duiken heeft wel zin als de (sp) 6-2 bij de buren zit en (cl) H fout maar kost wanneer (sp) AV9 rechts zit. Je kunt overigens alleen duiken als je de boer in slag 1 hebt gelegd en je dus zeker weet dat je nog een stop hebt. Slim de 9 duiken om vervolgens AV links te hebben ziet er wel heel dom uit.
Dus na de 9 lijkt het speelplan van Dennis ok. Echter met de linkerhand die Dennis beschrijft lijkt me dat je een dbl neerlegd na 1 (cl) -pas - 1 (di) in een paren wedstrijd. Maar zonder 4krt (ha) en dus een (cl) of (di) meer komt hij in de beschreven problemen.

Wat ook altijd leuk is om slag 1 te nemen en er met (sp) uit te gaan en hopen dat ze niet 6-2 zitten, maar dat is meer een viertallen speelwijze.
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: BIC

Post by K-J »

Nu de tegenpartij niet geboden heeft verwacht ik niet dat de schoppens 6-2 zullen zitten, dus ik neem de eerste slag met (sp) H (want ik heb (sp) B gelegd in de dummy. Na 4x ruiten speel ik klaveren naar de vrouw. Als oost (sp) AV heeft gehad heb ik zo de meeste kans op 11 slagen.
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: BIC

Post by K-J »

Leuke speelwijze :) , maar als ze zo tegen mij afspelen ga ik wel mijn kaarten beter voor me houden :lol:
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: BIC

Post by Floris »

HUH!?
hoe kun je daarmee nou slechts 20% scoren... vonden de andere biccers die speelwijze dan wel? of kwamen ze uberhaupt niet in de manche (wat vreemd lijkt, zeker omdat Noord bij iedereen hetzelfde biedt)!???
User avatar
een domme aap
Posts: 437
Joined: 02 Apr 2009, 11:50
Location: Utrecht

Re: BIC

Post by een domme aap »

Floris wrote:HUH!?
hoe kun je daarmee nou slechts 20% scoren... vonden de andere biccers die speelwijze dan wel? of kwamen ze uberhaupt niet in de manche (wat vreemd lijkt, zeker omdat Noord bij iedereen hetzelfde biedt)!???
Ik kan me voorstellen dat het na 1k - 1r - 1NT - 3NT in de andere hand zit... En dan heb je met hartenstart een boel slagen. :)
Liever een domme aap in de boom, dan tegenover je aan tafel.
Post Reply