Het had beter gekund

Deel hier je afspeel problemen/vragen/verhalen
Post Reply
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Het had beter gekund

Post by K-J »

(sp) 94
(ha) V765
(di) AV98
(cl) HB6

(sp) HB8762
(ha) A108
(di) H10
(cl) 73

Je zit als zuid in 4 (sp), de tegenpartij bood niet mee. De start is (ha) B. Hoe ziet je (voorlopige) speelplan eruit?
User avatar
nijn11
Posts: 719
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: Het had beter gekund

Post by nijn11 »

Omdat ik maar één harten aas (itt Willem) heb doe ik het anders.
(ha) V, zal wel gedekt worden (waar zijn vrouwen anders voor?) voor het A. Nu (di) H en (zo mogelijk) 4x ruiten. Hopelijk valt ruiten boer en wordt er getroefd van de 3-kaart. Is dat niet zo (rechts (di) Bxxx), dan gooi ik ook mijn 2e klaveren weg. Harten na is voor mijn 8 (kuch) en nu een kleine schoppen op. Nu moet rechts overnemen om maat de hartenintroever te geven, maar dat overnemen kan mijn troefprobleem zomaar oplossen.

OK. Er zitten wat gaten in dit speelplan.
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Het had beter gekund

Post by K-J »

Ik begon mijn speelplan zoals Hubert 'm speelde, dus (ha) V - (ha) H voor mijn (ha) A, gevolgd door 3x ruiten, (cl) weg. (di) B viel niet, dus toen richtte ik mij op de troeven. Kleine schoppen van tafel, bij oost verscheen de (sp) 10. Ik besloot de boer te leggen en dat was direct het einde van het contract, want deze was voor de (sp) V van west, die met harten vervolgde voor mijn (ha) 8. Dat leek even positief, maar oost kwam aan slag met (sp) A en gaf zijn partner vervolgens een aftroever.
Echter, ook als ik de heer had gelegd was het contract inmiddels overleden, want de volgende schoppenronde is dan voor oost, maar die kan klaveren spelen voor de aas van west en die kan (sp) V cashen en (di) B naspelen, waarna ik (ha) 9 nog moet afgeven. Dus mijn speelplan was al fout vanaf het begin. :roll:

Hoe moet het dan wel? Op die derde ruitenslag moet een harten verdwijnen en verder moet je de klaveren voor één verliezer en de schoppen voor twee verliezers aanspelen. En dat gaat zoals het zit altijd goed ( (cl) AV zit voor de (cl) HB en (sp) A10-sec zit voor de HB87xx). Zolang je dus het speelplan van Willem maar gevolgd had (well done, Willem 8-) ).
Post Reply