een 4-hartentje thuisbrengen

Deel hier je afspeel problemen/vragen/verhalen
Post Reply
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

een 4-hartentje thuisbrengen

Post by Floris »

paren, NZ/Z

(sp) KT
(ha) AV653
(di) AV6
(cl) AK8

(sp) 96
(ha) B72
(di) BT743
(cl) VT6

biedverloop:
pas - 2 (di) *
2 (ha) - 2SA**
3 (cl) *** - 3 (ha)
4 (ha) - a.p.
* multi, **20-22 SA, ***Puppet Stayman.

Het contract zit dus lekker handig in de zwakke hand. West start met (di) 5 (1-3-5)... wat ga je doen?

voor de mensen die de omstandigheden in acht willen nemen: west start a tempo met die 5. bovendien is west een vrouw :P
User avatar
nijn11
Posts: 719
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: een 4-hartentje thuisbrengen

Post by nijn11 »

Floris wrote:... bovendien is west een vrouw :P
Wat had ze aan?

Anyway, ik zou het spel hetzelfde aanpakken als Eelco. Wel even zweten met die troeven... Je mist HT98, dus 4-1 wordt een ramp(je)
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
User avatar
een domme aap
Posts: 437
Joined: 02 Apr 2009, 11:50
Location: Utrecht

Re: een 4-hartentje thuisbrengen

Post by een domme aap »

Ik laat de uitkomst naar mijn hand lopen, speel harten naar de vrouw, mep hartenaas - plok! - steek over naar hartenboer en neem nog een ruitensnit. Die vallen keurig 3-2. Daarna steek ik over in klaver en werp mijn schoppens op de ruitens weg. +3?

Ik laat de uitkomst naar mijn hand lopen, rechts wint de heer en geeft een aftroever. Schoppen door de heer heen voor nog een aftroever. Nog een schoppen na, waarna hartenheer ook nog eens mis zit. -3?

Leuk hoor, dat paren :D
Liever een domme aap in de boom, dan tegenover je aan tafel.
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: een 4-hartentje thuisbrengen

Post by Floris »

goed,

ik vond het toch te veel op een singleton lijken en stapte op met de Aas. mis. mevrouwtje links was van (di) H852 gestart en meneertje rechts had een singleton (di) 9.

dat was geen goede score: als je 4 (ha) namelijk in Noord speelt, dan start Oost met zijn singleton (di) het geen weinig denkwerk overlaat...
Post Reply