Have fun!

Deel hier je afspeel problemen/vragen/verhalen
Post Reply
User avatar
nijn11
Posts: 719
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Have fun!

Post by nijn11 »

Viertallen, N/NZ
(sp) HVxx
(ha) Axx
(di) HV10
(cl) xxx

(sp) ABxx
(ha) x
(di) xxx
(cl) HB109x

Het bieden weet ik even niet meer, maar je mag 4 (sp) spelen met (ha) H uit.
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Have fun!

Post by K-J »

Hmm, het bieden is waarschijnlijk als volgt gegaan: 1 (cl) - 1 (sp) - 2 (sp) , daarna deed zuid één of andere poging en noord gooide hem vol met z'n 14 punter.
Waarschijnlijk is de vijfkaart klaver bij zuid in de bieding niet in beeld gekomen en aangezien ik weinig speelplannen kansrijk acht als (cl) V fout zit, pak ik (ha) A en speel ik in slag 2 direct klaveren naar de boer. Nu kan ik heel snel down zijn (als de tegenpartij de klaverenaftroever vindt), maar anders heb ik de nodige maakkansen.
User avatar
nijn11
Posts: 719
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: Have fun!

Post by nijn11 »

K-J wrote:Hmm, het bieden is waarschijnlijk als volgt gegaan: 1 (cl) - 1 (sp) - 2 (sp) , daarna deed zuid één of andere poging en noord gooide hem vol met z'n 14 punter.
Waarschijnlijk is de vijfkaart klaver bij zuid in de bieding niet in beeld gekomen en aangezien ik weinig speelplannen kansrijk acht als (cl) V fout zit, pak ik (ha) A en speel ik in slag 2 direct klaveren naar de boer. Nu kan ik heel snel down zijn (als de tegenpartij de klaverenaftroever vindt), maar anders heb ik de nodige maakkansen.
Troost je, je krijgt harten na. Maar (cl) V zit inderdaad fout.
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Have fun!

Post by K-J »

Die harten troef ik af. Daarna speel ik ruiten naar de heer. Als die houdt troef ik nogmaals een harten af en trek ik drie rondjes troef (in de tweede troefronde neem ik (sp) B over). Daarna speel ik klaveren naar de 9. Als die houdt speel ik ruiten naar de vrouw en als deze ( (cl) 9 dus) genomen wordt met de aas moet ik maar hopen dat de tegenpartij geen twee ruitenslagen kan oprapen.
Als (di) H genomen wordt met de aas gaat het afspel vrijwel hetzelfde, alleen snij ik dan op (di) B als dat nodig mocht zijn.
Last edited by K-J on 05 Feb 2013, 20:45, edited 1 time in total.
User avatar
nijn11
Posts: 719
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: Have fun!

Post by nijn11 »

Goh, dat deed ik nou ook. Welkom in de 1e klasse KJ! In de praktijk stapte meneer links de 2e keer op met (di) A en toen was het gaap.

Achteraf vroeg ik me nog af waarom ik niet met 2x troef begonnen was.

Ik vond het wel een grappig spel. Het lijkt zo simpel - je hoeft alleen 2 klaveren en een ruiten te verliezen, maar zo werkt het niet helemaal.
En het resultaat ziet er ook erg warrig en hakketakkerig uit - eerst klaveren, dan harten, dan toch maar ruiten, oh jee troef trekken, dan weer klaveren...
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Have fun!

Post by K-J »

nijn11 wrote:Welkom in de 1e klasse KJ!
We zijn ook goed bezig om daar weer in terecht te komen :lol:
Post Reply