InterCity

Deel hier je afspeel problemen/vragen/verhalen
Post Reply
User avatar
K-J
Posts: 1439
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: InterCity

Post by K-J »

Nu het als probleem gegeven wordt start ik natuurlijk met (cl) H :mrgreen:
Dat is goed als de klavers 6-3-3-1 zitten met (cl) V of (cl) B in de singleton en de leider zowel in harten als schoppen van slag moet voordat hij negen slagen heeft.
In het echt was ik natuurlijk allang met een kleine klaver gestart voor ik überhaupt over andere starts zou gaan nadenken 8-)
User avatar
Roelf
Posts: 352
Joined: 02 Apr 2009, 09:06

Re: InterCity

Post by Roelf »

laat me raden, ops behoren tot het beruchte legioen der Ierse Oma's?
Rechts heeft een SA hand met een punt of 18 maar past eerst wegens gebrek aan afspraken tegen de transfers.
In 2e instantie dan maar 2SA. Links is zwak en corrigeert naar 3 (di) . Rechts heeft nu helemaal geen idee meer over wie hoeveel kracht beloofd heeft en biedt dus "dan maar 3SA".

Neemt niet weg dat het nog down moet. Leider heeft vast heel goede klavers. Ik wil eigenlijk passief starten maar ik zie geen passieve kaart....
Dus toch maar gewoon (cl) 10. :(
User avatar
Roelf
Posts: 352
Joined: 02 Apr 2009, 09:06

Re: InterCity

Post by Roelf »

willemm wrote:Roelf wrote:
laat me raden, ops behoren tot het beruchte legioen der Ierse Oma's?
(

de tegenstanders zijn een stel italiaanse heren die aardig kunnen kaarten (en de competitie al 5 keer gewonnen hebben).
Oef, slechte taxatie, een italiaans expertsysteem dus.... :?
Hoe dan ook, denk toch dat een hoge kleur aas start eerder het contract weggeeft dan dat het de downstart is, dus ik blijf maar bij (cl) 10.
User avatar
Remco
Posts: 432
Joined: 02 Apr 2009, 08:44

Re: InterCity

Post by Remco »

Heb ik de tegenstanders ondervraagt wat alles betekend. Zoals doublet, 1 (ha) en 1Sa na 1 (di) . Ik wil daar in eerste instantie niet te veel zelf invulling aan geven.

Maar de vraag die in mij op komt is, "Waar zijn alle (sp) 's?". Rechts lijkt er geen 4 te hebben omdat hij niet direct heeft gedoubleerd. Links zou dus kunnen als deze afspraak hard staat. Ik schat rechts in op een 3433 verdeling. Maat op een 4522 en links dus op een 4252. Maar ja nu weet ik het nog niet. Het ligt er maar helemaal aan waar dat maat zijn plaatjes heeft. Maar omdat de tegenstanders de (sp) allebei niet aan willen bieden lijkt maat daar plaatjes in te hebben. Dus misschien is (sp) A en schoppen na een start.
User avatar
een domme aap
Posts: 435
Joined: 02 Apr 2009, 11:50
Location: Utrecht

Re: InterCity

Post by een domme aap »

Gezien de kaarten die bij het bieden passen vond ik Roelfs eerste inschatting zo gek nog niet...
Liever een domme aap in de boom, dan tegenover je aan tafel.
Post Reply