eindspelletje

Deel hier je afspeel problemen/vragen/verhalen
Post Reply
User avatar
Gary McAlley
Posts: 849
Joined: 09 Apr 2009, 18:39

eindspelletje

Post by Gary McAlley »

viertallen, zij kw. Je zit zuid, rechts opent 1 (ha) , je volgt 2 (di) en partner maakt er 5 (di) van.

Dummy:

(sp) AV52
(ha) 93
(di) 1086
(cl) AH76


Jij:
(sp) 94
(ha) 108
(di) AHVB43
(cl) V105

Links raapt (ha) V en vervolgens (ha) B op. Dan volgt (sp) 8. Het ziet er overzichtelijk uit en het aantal mogelijkheden lijkt beperkt. Je neemt (sp) A en als je dan toch down gaat dan stel je dat het liefts zo lang mogelijk uit, dus je ziet af van de snit op (cl) B (eens?). Je begint aan de ruiten. Op de tweede ronde gooit rechts een harten weg. Je casht nog 3 ruiten waarop links achtereenvolgens gooit: (di) , (ha) , (sp) en rechts (ha) , (ha) , (sp) . (je hebt dus nog V, --, --, AH76 tegenover 9, --, 4, V105). Wat is nu je beste kans?
User avatar
Gary McAlley
Posts: 849
Joined: 09 Apr 2009, 18:39

Re: eindspelletje

Post by Gary McAlley »

@ Cor: ok een kleine aanscherping: de (sp) die rechts weggooit is de 6, die van links is de 7.
User avatar
Gary McAlley
Posts: 849
Joined: 09 Apr 2009, 18:39

Re: eindspelletje

Post by Gary McAlley »

Gefeliciteerd! U bent door naar de volgende ronde.
Zelf had ik een briljante strategie verzonnen, maar die vereiste dat de klavers 3-3 zaten en werkte dus niet. Rechts had overigens HBxx-AHxxxx-x-9x. Ik heb het probleem aan Jack gevoerd en die liet inderdaad ijskoud de (cl) 10 rennen. Vereist in de praktijk ook nogal wat moed lijkt me. Bieden en afgooien lijken inderdaad te duiden op 4-6-1-2. Maar bij deze kwetsbaarheid is 4-5-1-3 ook niet uit te sluiten lijkt me. En als je dan aan je nevenpaar moet uitleggen dat je niet je 11 slagen hebt opgeraapt omdat je iets slims verzonnen had... anyway ik vond het een elegante oplossing.
Post Reply