Domboërs Ondergaan Madeirese Bridge Ondernemning (7)

Plek voor leuke en minder leuke bridge verhalen
Post Reply
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Domboërs Ondergaan Madeirese Bridge Ondernemning (7)

Post by Floris »

Gisteren de 2e en 3e sessie van de teams gespeeld. Nog steeds is het niet veel soeps. We staan één-na-laatste, en hebben nu in totaal 1x gewonnen, 1x gelijk (8-8 omdat we in de verkeerde windrichting gingen zitten :lol: ) en 7x verloren.

Een impressie van de weinig verheffende dag: ik zat in deze (matige) 4 (sp) en kreeg (cl) H uit:

(sp) 87x
(ha) AVBTxx
(di) Ax
(cl) Tx

(sp) HB9xx
(ha) H
(di) xxx
(cl) ABxx

bieden:
------ 1 (ha)
1SA - 3 (cl) [= een 6322 met 6-krt harten]
3 (di) - 3 SA [= 3632]
4 (sp) - a.p.

ik heb (naar mijn idee) een vrij redelijk speelplan gevolgd:
ik nam (cl) H met (cl) A en speelde meteen klaveren door. Ik wist dat west moest opstappen, en vanuit haar oogpunt lijkt het er natuurlijk verdacht veel op dat ik van plan ben klaveraftroevers te maken. Mogelijk speelt ze troef in, waarna ik al een heul eind uit de problemen ben.
West nam inderdaad (cl) V maar trapte niet in mijn val, en switchte (di) V. Ik stapte over op plan B: ik nam met de Aas, speelde harten naar (ha) H, troefde mijn kleine klavertje en speelde nu (ha) A en (ha) V. In de hand gingen daar mijn twee ruitenverliezers op weg. Helaas werd (ha) V door west afgetroefd, waarna ze ruiten vervolgde. Ik kon troeven, maar zat nu wel lekker ingegooid met (sp) HB9x en (cl) B nog over. ik speelde nog tevergeefs op (sp) A (di) xxxx in West, maar nee... mijn schoppen was voor de (sp) T in Oost, waarna Oost nog een slag kreeg met (sp) A ( (sp) V van west viel daar onder): -1

---------------- (sp) 87x
---------------- (ha) AVBTxx
---------------- (di) Ax
---------------- (cl) Tx
(sp) Vxx ----------------- (sp) AT
(ha) xx ------------------ (ha) xxxx
(di) VBxx ---------------- (di) Hxxx
(cl) HV9x ---------------- (cl) xxx
---------------- (sp) HB9xx
---------------- (ha) H
---------------- (di) xxx
---------------- (cl) ABxx

Aan de andere tafel het zelfde begin:
(cl) H voor (cl) A en klaveren na voor (cl) V. Ook mijn team genote retourneerde (di) V voor dummy's (di) A, waarna de leider met (ha) H overstak. Vanaf nu lopen de verhalen uiteen, maar de conclusie was dat 4 (sp) gehaald werd. ik heb geen idee hoe...

nu snel naar het hotel voor de laatste sessie. hopelijk kunnen we de rode lantaarn vermijden!

Floris
Post Reply