Story from the semi-final of the Window Farmer tournament...

Plek voor leuke en minder leuke bridge verhalen
Post Reply
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Story from the semi-final of the Window Farmer tournament...

Post by Floris »

Dag allen,

Frits en ik hebben zondag met succes de halve finale van de Ruitenboer doorstaan. Het was een leuke dag en het bridgen ging goed. We scoorden 61% en dat was meer dan genoeg om door te gaan. ik heb een tiental problemen op het forum geplaatst. Ik hoop dat jullie het leuk vinden om in onze schoenen te gaan staan. Je vindt de problemen onder de betreffende hoofdstukjes (Bieden, afspelen, tegenspelen).

Op zo'n leuk en gezellig bridgefeest als Ruitenboer, lopen helaas ook altijd een paar 'gezelligheidsbridgers', die je het plezier proberen te ontnemen. Dit jaar was er een zure oma die zich irriteerde aan het feit dat Frits al mijn biedingen alerteerde door op het board te tikken (in zijn boxje zat geen Alert-kaart!). Dit had de dame in kwestie gewoon kunnen zeggen, maar in plaats daarvan begon ze alleen maar vervelende en kleinerende opmerkingen naar Frits te maken. Toevallig zat de scheids (Harry J) mee te kijken en zei er zelfs wat van ("ik vind dit wel rare opmerkingen van u."). We hopen dat die mevrouw (122e; 43,7%) net zo'n voldaan gevoel heeft overgehouden aan deze dag als wij ;) .

Dan naar het bridge (of wat daar voor moest doorgaan :lol: ). De eerste helft verliep goed. Uiteraard maakten we hier en daar een foutje (vooral in het afspel), maar we slaagden er goed in om nullen te voorkomen. Daar stonden wel wat cadeautjes tegenover, die we gretig wisten uit te pakken. En ja, geluk hadden we zeker ook.

Tijdens de lunch was de traditionele "krokettennood" (elke speler die ooit deel heeft genomen aan jeugd NK's kent dit begrip) omgewisseld voor een "broojesnood". Het mocht bij ons de pret niet drukken, want het bleek dat wij maar liefst 66% gescoord hadden, en dat was genoeg voor de 1e plaats :)

De tweede helft verliep ook soepel, al maakten we daarin toch net wat meer foutjes. Ik gaf op domme wijze een overslag weg, en Frits troefde per ongeluk een slag af die aan mij lag. We scoorden toch nog 56,2% en eindigde daarmee als 4e in het eindklassement in een veld van 140 paren. Dit was ruim voldoende om door te gaan (eerste 20).

Floris
User avatar
frank
Posts: 267
Joined: 19 May 2009, 16:12

Re: Story from the semi-final of the Window Farmer tournamen

Post by frank »

Overigens bedankt Floris voor het blijven schrijven van stukjes over gespeelde wedstrijden en het Forum voorzien van bied en speel problemen. Blijkbaar ook nog goede gezien de verschillende antwoorden op de meeste vragen. Met post mortem, al kunnen we dat natuurlijk niet al te serieus nemen: men zegt vaak dat paren niet veel met bridgen te maken heeft, maar parenbridge in de halve finale van Ruitenboer zou ik zeker niet gebruiken als referentie voor het ontwikkelen van je bridge kwaliteiten :D .
Post Reply