Kandidaat in de categorie Gorgel Afspel

Plek voor leuke en minder leuke bridge verhalen
Post Reply
Kees

Kandidaat in de categorie Gorgel Afspel

Post by Kees »

Je speelt maar weer eens op BBO, want je vind dat je te weinig kaart.

Na een paar spellen, en even zoveel partners, raap je de volgende fraaie collectie op:

643
AB
B1064
9763

Links past, partner opent 1 (cl) en je perst er een 1 (di) antwoord uit.
Links komt er nu terug in met 1 (ha) en partner verrast met 2 (sp). Rechts steunt met 3 (ha) en je besluit dat je niet langer verplicht bent om te bieden. Geen idee wat er aan de overkant gebeurt, maar als hij nog wat te melden heeft dan hoor ik hem wel. Ik speel al te lang op BBO om nu te steunen. Dan krijg ik gegarandeerd 4SA of 6 (sp) als bod bij partner.
PAS dus.
Partner produceert 3 (sp) en ik besluit dan toch maar te steunen: 4 (sp) .
Als een laffe teckel geboden, maar laat hem eerst dit maar halen.

Links doubleert en partner redoubleert. Wederom geen idee waar dat vandaan komt.
Er wordt harten gestart en je instellingen in BBO zijn zo dat je alleen partners hand kan zien:

AHVB7
8
32
AVB84

Niet direct een redoublet, maar het contract lijkt gezond, troeven 4-1 kan je aan als de klaveren niet 4-0 zitten. Troeven 5-0 wil ik niet over nadenken, maar dat is als dummy gelukkig ook niet nodig.
Partner neemt de hartenstart in dummy en troeft een harten.
Lijkt minder handig, nu moeten de troeven rond zitten, hetgeen onwaarschijnlijk lijkt na het doublet.
Partner speelt twee rondjes troef, die zitten rond. Oké, leuk met vuur gespeeld, nu goed verder partner.
Hij speelt nu klaveren V uit zijn hand !
Goed, dit werkt niet als de klaveren 3-1 zitten, met de 3e troef bij de singleton klaveren.
Er wordt genomen met de heer en er komt klaveren terug voor partners boer. De klaveren zitten 2-2.
In mijn berichtenschermpje tik ik al voorzichtig wdp, een claim anticiperend, maar ik had buiten de waard gerekend.
Partner gaat verder met een ruiten richting dummy via de boer voor de heer. Waarom ook niet. Er wordt harten nagespeeld !
Leuk hoor, zelfs een overslag met dit afspel maken. Partner gooit een ruiten weg in zijn hand en troeft in dummy. Hij troeft nu een ruiten in zijn hand en hoeft alleen nog maar troef te trekken. Nee, die laatste troef is hij kwijt. Hij speelt klaveren aas, de 9 in dummy niet deblokkerend en rechts troeft af en speelt weer harten na.
Zelfs nu, weliswaar met de overslag de deur uit, kan hij het nog maken door te troeven en de klaveren 9 weg te gooien in dummy. Maar, nee, hij troeft, ruiten weg in dummy, een klaveren naar de 9 en een ruiten voor de buren.
Ik verander mijn wdp in unlucky, partner.

Mijn nominatie voor slechtste spel van de maand maart.
Jannes

Re: Kandidaat in de categorie Gorgel Afspel

Post by Jannes »

I second that nomination.

Man man man, deze persoon zou zijn/haar bridgelicentie moeten worden afgenomen, en met pek en veren onder luid gehoon de stad uit gejaagd worden.

Toch vertoon je wel wat masochistische trekjes, Kees, als je keer op keer je weer richting BBO begeeft.
Kees

Re: Kandidaat in de categorie Gorgel Afspel

Post by Kees »

Hoe kan ik anders een nominatie voor april plaatsen ?
User avatar
Tijntje
Posts: 523
Joined: 01 Apr 2009, 14:36
Location: Utrecht

Re: Kandidaat in de categorie Gorgel Afspel

Post by Tijntje »

Dit mag de naam "afspel" niet eens dragen :twisted:
Dramatisch. Onthutsend. Miserabel. Blaartrekkend. Opzouten!
I have certain god-like powers in the presence of alcohol.
(Bilious, the Oh God of Hangovers, from Hogfather by Terry Pratchett)
Post Reply