Juan-Les-Pins 1

Plek voor leuke en minder leuke bridge verhalen
Post Reply
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Juan-Les-Pins 1

Post by Erik »

De eerste dag in de butlerserie van Juan-les-Pins hebben we een goede start gehad om daarna in een diep gat te storten.
Na 5 spellen +32
Na 7 spellen +12
Na 14 spellen +38
Na 17 spellen +8
Na 28 spellen -14

Wat geluk, wat pech, wat kunde, en vooral wat onkunde

Niemand kwets. Je hebt:
(sp)72
(ha)-
(di)AB7
(cl)AHBT5432

Het bieden gaat als volgt:
opp1 - jij - opp2 - maat
1 (ha) - 2 (cl) - 4 (cl) - Pas
4 (ha) - 5 (cl) - 6 (ha) - Pas
Pas - ???

Als je nu gelooft dat opp2 een renonce klaveren heeft dan is met 7 (cl) uitnemen niet heel erg gek met deze 4 loser hand. Aan de andere kant lift je ze dan mogelijk naar 7 (ha). En als je hem niet gelooft dan heb je de down in handen. Kies maar.

Zo lag het hele spel
________ (sp) K
________ (ha) VBT843
________ (di) K942
________ (cl) V8
(sp) V984________ (sp) 72
(ha) 62__________ (ha) -
(di) VT653_______ (di) AB7
(cl) 96___________ (cl) AHBT5432
________ (sp) ABT653
________ (ha) AH975
________ (di) 8
________ (cl) 7

Opp2 (zuid) was ik. Gelukkig kon Oost zich niet beheersen en nam uit met 7 (cl)
25 paren maken 4 (ha) +1, 30 paren gaan down in 6 en slechts één iemand neemt uit met 7 (cl). Nog eens 10 paren weten andere scores te produceren. We hielden hier toch nog 4 impen aan over. Het einde van onze lucky streak was overigens wel in zicht. Dit was het begin van de rampspoed:

________ (sp) VT65
________ (ha) AT
________ (di) HV3
________ (cl) T985
(sp) H9843________ (sp) A
(ha) H76__________ (ha) B9532
(di) T962__________ (di) B8
(cl) 7_____________ (cl) AB642
________ (sp) B72
________ (ha) V84
________ (di) A754
________ (cl) HV3

Ik open in de 3e hand met noord 1NT (12-14) ja, ik weet het een puntje gelogen. Dan het volgende biedverloop:
André - West - Ikke - Oost
Pas - Pas - 1NT - 2 (di)* (Transfer)
dbl - 2 (ha) - Pas - Pas
dbl - rdbl - Pas - 3 (cl)
dbl - 3 (ha) - dbl - Pas
Pas - Pas

Ik mag starten en leg (di)H op tafel en moet dan bedenken hoe het spel te vervolgen. Nu is te zien dat ik daarna (di) V en (di) na moet spelen, maar ik dacht dat het wat anders zat. Ik verwachtte 4 hartens bij André en was bang dat de leider 2 klavertjes in zijn hand kon vertroeven. Ik had niet het idee dat de ruitens konden weglopen, dus om André de kans te geven mij met ruiten te bereiken om door de klaveren heen te spelen, leg ik (ha) A en (ha) 10 op tafel. Dat was dodelijk..., voor ons dan. De leider weet nu +1 te maken omdat hij de (di) B op (sp) H kan wegpoetsen. -14. En afgezien van mijn afgrijselijke keus om de hartens te spelen, leek 3 (ha)x niet slecht geboden. Dit was de grootste ramp, maar vele (iets) kleinere rampen bleven komen.

Of de verslagen blijven komen hangt af van het internet. Dat is hier rampzalig slecht.

Groet vanuit een zonnige Rivièra
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
Post Reply