poznan 2

Plek voor leuke en minder leuke bridge verhalen
Post Reply
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

poznan 2

Post by Floris »

hallo allen,

we hebben nu 5 rondjes van 10 spellen achter de rug. Dat waren qua percentages geen verkeerde rondjes... als je de 5km bij de vrouwen schaatst tenminste...

Het was wat je noemt een vuurdoop. Een beetje overweldigd door de gehele entourage begonnen we erg gespannen en dus zeer matig. Het bieden lukte nog wel (op een misverstandje bij het verdedigen van een multi na). het was vooral het af- en tegenspel waar de slagen alle kanten uit liepen. Dat resulteerde in een rondje 29.07. de tweede ronden ging iets beter: 39,28. In de derde ronden ging echt alles mis wat er mis kon gaan. Ik wil de uitslag van die ronde niet eens weten. één tegenstander kwam 5 minuten te laat aan, en ik liet me weer eens door de tijd opnaaien. zo ging ik onnodig extra down in 3 (di) . Daarna zat Frits er even helemaal doorheen waardoor hij down ging in een onverliesbare 6SA. En vervolgens heb je ook nog eens botte pech:
wij waren uitermate tevreden over onderstaand biedverloop (tot we de uitslag kregen):

oppie1 - Frits - oppie2 - Floris
(1 (cl)*) -- 1 (sp)** --- (dbl)*** ---- pas****
(pas) --- 2 (di)***** -- (pas)****** - pas
(2 (ha) ) - pas -------- (3SA) ------- pas
(pas) --- pas

* 16+
** rommel! (pas en 1 (sp) hebben we omgedraaid)
*** 5-7
**** ik heb wel iets in schoppen...
***** rennen!
****** forcing

de exacte verdeling heb ik niet meer, maar toen ik merkte dat de tegenstanders een schoppenfit hadden (ipv wij!) leek me geen vuiltje aan de lucht. helaas heb je altijd 10 slagen, zowel in sans als in schoppen. een nulletje.

Dat was die ronde niet het enige "ronde getalletje" dat we haalden... al met al waren we vanaf dat moment goed voor de rode lantaarn. (en dat is toch best een prestatie als er 323 paren meedoen). De laatste twee rondes gingen langzaam ietsje beter en we kwamen steeds beter in ons spel. toch een kwestie van aklimatiseren blijkbaar... desalniettemin kwamen we de klap van ronde 1 en 3 niet te boven en staan we nog steeds laatste met 34,17%

Dat het met lichte preempts wel eens mis kan gaan is bekend. De wijze waarop dit spel mis ging is echter toch wel als "sneu" te betitelen:

(1e hand kwets tegen niet) je hebt:
(sp) KT
(ha) 53
(di) K63
(cl) JT7542

je zal mij niet horen zeggen dat het goed bridge is, maar ik kon de verleiding iig niet weerstaan: 3 (cl) .
na een grote-stappen-snel-thuis-biedverloop zitten de tegenstanders in 6SA. "misschien zit t niet..." dacht ik nog. "mogelijk snijden ze die twee koningen over Frits..."

dit was het hele spel:

---------------------- (sp) AQ2
---------------------- (ha) KJ
---------------------- (di) AJ9
---------------------- (cl) AKV96
(sp) KT -------------------------------- (sp) 95
(ha) 53 -------------------------------- (ha) T98742
(di) K63-------------------------------- (di) T852K63
(cl) JT7542 --------------------------- (cl) 8
-------------------- (sp) J87643
-------------------- (ha) AQ6
-------------------- (di) Q74
-------------------- (cl) 3

Uiteraard was ik blij niet in 3 (cl) X te zitten, maar 6SA dat met twee snits leuk +1 gaat is ook geen feest. we haalden er nog 20% mee binnen...

Gingen er ook dingen goed? jawel... zo af en toe ging t best aardig. wat verder erg goed gaat is dat we iedere avond gezellig met de andere Nederlanders eten, en dat we er boven al heel veel lol in hebben!

Morgen belooft een zwaardere dag te worden. er stromen een hoop wereldtoppers in die inmiddels zijn uitgeschakeld in de "teams". Wij zijn echter vastberaden de laatste stek te verlaten.

tot morgen Floris
User avatar
Gary McAlley
Posts: 850
Joined: 09 Apr 2009, 18:39

Re: poznan 2

Post by Gary McAlley »

wel weer een leuk stukje, da's ook belangrijk. Leuk om te lezen.
En pak ze in vandaag, die uitgerangeerde wereldtoppers!
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: poznan 2

Post by Floris »

ik heb de rondepercentages nog even nagerekend.

29, 39, 18(!!!), 36, 48

tja, die rondjes 18 en 29 torsen we vandaag nog mee in onze scores. morgen zijn we daar gelukkig van af, want er is geen carry-over. Overigens is een rondje 48 echt goed in dit veld. Naast goed bieden en afspel, spelen de mensen hier werkelijk fenomenaal tegen.

omdat mijn verhaal wel erg neagatief was, hier nog even iets dat WEL goed ging:

BOARD 17: N/-
------------------------- (sp) K9
------------------------- (ha) J98754
------------------------- (di) 82
------------------------- (cl) K32
(sp) AT5 --------------------------------- (sp) Q8764
(ha) Q ----------------------------------- (ha) K
(di) AKT765 ----------------------------- (di) J943
(cl) A64 ---------------------------------- (cl)T75
------------------------- (sp) J32
------------------------- (ha) AT632
------------------------- (di) Q
------------------------- (cl) QJ98

Ik zit west, en hoor voor me (2 (ha) ) - pas - (4 (ha) )...
what to do? dbl of 5 (di) ?
Als uitleg van 2 (ha) kreeg ik "weak, and often with a 4+card minor, but not always..."
Mede op basis van het doembeeld (di) QJxx achter me te krijgen, besloot ik tot een dbl. daarna ging het uiteraard (pas) 4 (sp) - a.p. De oppies kwamen uit met (ha) A en switchte heel goed naar klaveren (dat bedoel ik dus met goed tegenspel). hierdoor ging 4 (sp) -1 maar dat was nog goed voor 53% omdat veel paren in 5 (di) 2 down waren gegaan...

Floris
dieuwertje
Posts: 33
Joined: 12 Jun 2011, 21:35

Re: poznan 2

Post by dieuwertje »

Ontzettend leuk om te lezen en heel veel sterkte toegewenst voor vandaag!
User avatar
Tijntje
Posts: 523
Joined: 01 Apr 2009, 14:36
Location: Utrecht

Re: poznan 2

Post by Tijntje »

Het is toch des Dombo's om te verliezen van de nummer laatst en te winnen van de nummer één? Nou, dat belooft dan veel goeds! 8-)
I have certain god-like powers in the presence of alcohol.
(Bilious, the Oh God of Hangovers, from Hogfather by Terry Pratchett)
Post Reply