Maaike gaat naar Afrika

Roddels, Achterklap en andere flauwekul
Post Reply
Mimamaaike
Posts: 53
Joined: 17 Aug 2009, 14:18

Maaike gaat naar Afrika

Post by Mimamaaike »

Hallo mede-Dombo's!

Veel Dombo'ers weten het al: van half augustus tot eind oktober ga ik vrijwilligers werk doen in Ghana. Zelf ga ik helpen op een crèche voor kinderen van marktkoopvrouwen. De vrouwen kunnen zo genoeg verdienen om hun gezin te onderhouden, en de kinderen zijn in een veilige omgeving waar ze eten en aandacht krijgen.

De stichting waarmee ik ga, Vrijwillig Wereldwijd, ondersteunt veel projecten in Ghana. Zo delen ze bijvoorbeeld microkredieten uit, zorgen ze dat scholen schoolspullen hebben, knappen weeshuizen en schoolgebouwen op. Zie ook http://www.vrijwilligwereldwijd.nl/Goed ... ctive.html

Ik neem zelf naar Ghana, naast spullen voor de crèche, ook een financiële bijdrage mee waar ik daar, in overleg met de lokale vrijwilligers, een goede en nuttige bestemming voor zoek. Als je daaraan wilt bijdragen ben je natuurlijk van harte welkom! Schiet me even aan op een Dombo-avond of maak een bijdrage over op 37.98.72.927 (op naam van M. Hersevoort). Uiteraard zal ik jullie laten weten wat er met het geld gebeurd is!

Maaike
Post Reply