Dank gulle gevers

Roddels, Achterklap en andere flauwekul
Post Reply
Mimamaaike
Posts: 53
Joined: 17 Aug 2009, 14:18

Dank gulle gevers

Post by Mimamaaike »

Voordat ik naar Ghana vertrok heb ik van jullie Dombo'ers, familie en andere vrienden een tas vol speelgoed en 400 euro meegekregen.

Ik werk op een creche voor kinderen waarvan de ouders op straat leven. Ongeveer 40 kinderen (meeste 2-3 jaar, met 3 leidsters) die dagelijks komen, van 830-1500. Ze hebben thuis niets, geen speelgoed, vaak weinig eten en als er al eten is dan alleen rijst of pap. Afgelopen maandag ben ik met de taxi naar de creche gegaan en heb ik al jullie speelgoed meegenomen. De kinderen waren dolenthousiast. Bert en Ernie zijn direct de populairste knuffels, bij het bal-knuffel-spel juichen ze volop voor elkaar, de opblaasballon is gewild, balonnen en bellenblaas zorgen voor volkomen gekte en alle knutselspullen vinden ze geweldig.

Van de 400 euro ga ik 100 euro gebruiken om nuttige spullen voor de kinderen te kopen. Een gevulde EHBO kist, luiers, fruit, speelgoed, nieuwe kasten voor het speelgoed. De overige 300 euro geef ik aan de organisatie van de creche die het gebruiken om de ouders van de oudste kinderen te helpen de kinderen naar school te laten gaan (dan is er geld nodig voor schoolkleding en natuurlijk schoolgeld).

Eerder heb ik het ook al gezegd, maar nu ik heb gezien hoe hard het geld nodig is en hoe blij de kinderen zijn bij deze nog een keer, namens mij en alle leidsters en kinderen van de creche: BEDANKT!

Of, zoals Theresa (een van de leidsters) zegt: God will bless you.

Wil je meer weten over hoe het eraan toegaat op de creche: maaike.isonthemove.com en dan mag je me even mailen voor het wachtwoord :-)
Post Reply